HOTLINE +36 1 8154348
INGYENES KISZÁLLÍTÁS ÉS VISSZAKÜLDÉS 30 NAPOS VISSZAVÉTELI GARANCIA
  • hu  Magyar
    • de Deutsch
    • en English
    • da Dansk
    • sv Svenska
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • pl polski
    • ro Română
    • as Österreich
    • cz Schweiz
Edel Optics Blog
edel-optics.hu
Edel Optics BlogEdel Optics BlogEdel Optics Blog
A bolthoz
  • Sonnenbrillen
  • Brillen
  • Kontaktlinsen
  • Sportbrillen
  • Pressezentrum
  • Pressekontakt
  • Pressemitteilungen
  • Presskit
  • Sunglasses
  • Prescription Glasses
  • Contact lenses
  • Sports glasses
  • press center
  • press contact
  • press releases
  • presskit
  • Zonnebrillen
  • Correctiebrillen
  • Contactlenzen
  • Sportbrillen
  • perscentrum
  • perscontacten
  • persberichten
  • presskit
  • Solbriller
  • Korrektionsbriller
  • Kontaktlinser
  • Sportsbriller
  • pressecentrum
  • presse kontakt
  • pressemeddelelse
  • pressekit
  • Solglasögon
  • Glasögon
  • Kontaktlinser
  • Sportglasögon
  • Press-Center
  • Presskontakt
  • Pressmeddelanden
  • Presskit
  • Okulary słoneczne
  • Okulary korekcyjne
  • Soczewki kontaktowe
  • Okulary sportowe
  • Centrum prasowe
  • Kontakt dla mediów
  • Informacje prasowe
  • Presskit
  • Ochelari de soare
  • Ochelari de vedere
  • Lentile de contact
  • Ochelari sport
  • Centrul de presă
  • Contact presă
  • Comunicate de presă
  • Kit de presă
  • Napszemüvegek
  • Szemüvegek
  • Kontaktlencsék
  • Sportszemüvegek
  • Sajtóközpont
  • Sajtó kapcsolat
  • Sajtó közlemények
  • Sajtó-készlet
  • Lunettes de soleil
  • Lunettes de vue
  • Lentilles de contact
  • Lunettes de sport
  • Le centre de presse
  • contact de presse
  • Communiqués de presse
  • Dossier des presses
  • Jobs
  • Jobs und Bewerbung
  • Wen wir suchen
  • Wer wir sind
  • huMagyar
    • deDeutsch
    • enEnglish
    • daDansk
    • svSvenska
    • nlNederlands
    • frFrançais
    • plpolski
    • roRomână
    • asÖsterreich
    • czSchweiz

A luxus varázsa – miért díszítjük magunkat a legfinomabb dolgokkal?

    Home b A luxus varázsa – miért díszítjük magunkat a legfinomabb dolgokkal?
    NextPrevious

    A luxus varázsa – miért díszítjük magunkat a legfinomabb dolgokkal?

    By Dominik | b | 0 comment | 4 December, 2018 | 0

    „A Rolexet a karomon nem az idő végett hordom
    az időmutatót az karomon a sugárzása miatt hordom“

    „Nem azért megyek a Lamboval a Ku‘damm-on, mert gyors
    Nem azért hordom a Louis szemüvegét, mert süt a nap“

    Ezeket a sorokat rappeli Fler, a maga csinálta milliomos, a Timing című számában. Akinek két kiló arany lóg a nyakában, jól ismeri a státusszimbólumokat. A dal üzenete tehát világos:

    Aki sok pénzt, vagy akár több százezer Eurót (ill. svájci Frankot) képes kiadni egy luxusórára, annak biztosan nem a funkció a fontos. Hiszen az időt azok a karórák is mutatják, amiket néha a kukoricapehely dobozában találhatunk. Bár néhány óragyártó a modelljei pontosságával fényezi magát, de legyünk őszinték, az, hogy egy karóra 300 vagy három millió év múlva fog egy másodpercet késni, igazán nem nyom latba a vásárlási döntésünk meghozatalakor.

    Ha erről lenne szó, akkor mindenki Apple Watch vagy más digitális órát viselne. Mert ezek az atomórát mutatják. A svájci luxusóra gyártó IWC elnök vezérigazgatója még tovább megy, amikor azt állítja, hogy senkinek nincs szüksége mechanikus órára. Meg van bolondulva? Ami első hallásra egy üzletet romboló öngólnak tűnik, valójában csak egy egyszerű kijelentés. Mert ha valaki tudni akarja hány óra van, akkor elég, ha ránéz a mobiljára, az autója műszerfalára vagy egyszerűen a legközelebbi templom toronyórájára.

    Az órák igazából nem szükségesek, hanem kívánatosak. De miért van ez így?

    Itt igazából további érzelmi hatásosságról van szó. Első sorban a státuszról, mert tulajdonképpen mindenki, aki ismeri az olyan óra márkák értékét, mint a Rolex, a Hublot vagy az Audemars Piguet, tudja, hogy ezek viselője vitte valamire. Legalábbis így gondolja. Nem csoda, hogy olyan nagy a hamisított és használt órák piaca. Az meg egy egészen emberi tulajdonság, hogy az ember közéjük szeretne tartozni, még akkor is, ha nem tudja megengedni magának.

    Ugyanez a helyzet a látó és napszemüvegekkel is. Ha a szemüveg aranyozott szárának külső oldalába az van begravírozva, hogy Tom Ford, Gucci, Prada vagy Versace, akkor az már egy státusz. (Ha a felirat csak a termék megjelölését szolgálná, akkor nyugodtan lehetne a szár belső oldalára is írni.) Ugyanez vonatkozik a Bvlgari napszemüvegekre, a Givenchy szemüvegekre és a Saint Laurent kiegészítőkre. Minden, ami ezeket a neveket viseli el fog kelni.

    A veblen-hatás mellett (ami a státusz-szimbólumok iránti vágyakozást magyarázza el), itt van még a sznobizmus hatása is. Ez azt mutatja, hogy a fogyasztók egy terméket a szerint értékelnek, hogy az rendelkezik egy fajta exkluzív tulajdonsággal és elmondható ezen kívül, hogy az emberek széles köre nem tud hozzájutni. Ez utóbbit el lehet érni egy mesterséges ritkítással is, pl. a termékek limitált kiadásaival, vagy ritka anyagokból készült termékekkel. És itt lesz izgalmas az órák piaca:

    A luxus nem tartozik a rakétatechnológia körébe. Vagy mégis?

    A képlet egyszerű: Minél ritkább egy anyag, annál exkluzívabb lesz a termék. Ezért ér többet az arany, mint a műanyag. De az ember a szokványos, ismert nemesfémeket még meg is tudja fejelni. Éspedig olyan nyersanyagokkal, amik a szó szoros értelmében nem léteznek a Földön.

    Ide tartoznak a Mars- és a meteoritek ásványai, amikből készült pl. a Rolex Cosmograph Daytona modell számlapja. A genfi óragyártó Romain Jerome belekapaszkodott az emberek Hold iránti csodálatába, ami már az idők kezdete óra fennáll.  A márkája karóráiba beépített kis elemeket a Columbia űrhajóból, ami ténylegesen landolt a Holdon, kis darabokat az ISS űrhajós ruhákból és port a Holdról. Az első, a Hold által ihletett sorozatot 2008-ban mutatták be és (természetesen) 1969 db volt a limitált széria egyedeinek száma.  Ezt a különlegességet ugyan további modell sorozatok nem tudták megismételni, de ennek ellenére ezekből a különleges órákból sok fajta hamarosan elfogy. (15.000 – 500.000 Euró közötti árfekvésben.)

    View this post on Instagram

    Moondust wristshot by @a7mad3h . . #RJ #RJwatches #JustRaw #Moondust #wrist #wristshot #watch #wristwatch #timepiece #moon #time #wotd #wruw #womw #watchaddict #ontime #sky

    A post shared by RJ (@rjxwatches) on Apr 24, 2018 at 1:05pm PDT

    Előre a jéghegyhez!

    Szintén a svájci Romain Jerome márkájától származik a DNA-kollekcióhoz tartozó dizájn, a Titanic-DNA Steampunk.  Mint ahogy a név már el is árulja, ez kis darabokat tartalmaz a Titanic-ról. Bármennyire is hihetetlen, az exkluzivitás fokozásának nincs határa. Miközben kőzet az űrből újra és újra érkezhet, (bár nagy részük elég a Föld légkörébe beérve), a legendás Titanic csak egyszer süllyedt le a tenger fenekére. Készül ugyan mostanában egy hasonmása, de egyáltalán nem biztos, hogy az is ütközni fog egy jégheggyel és el fog süllyedni.  Az emelkedő tengerhőmérsékletek mellett ez egyre valószínűtlenebb. Ez tovább fokozza ennek a luxus órának a ritkasági értékét és exkluzivitását.

    View this post on Instagram

    Steampunk Chronograph 50mm Steel Rusted Metal on the wrist of @alali.mk . . #RJ #JustRaw #Steampunk #Titanic #chrono #watch #watches #watchesofinstagram #watchaddict #watchnerd #timepiece #wotd #bestoftheday #wristwatch #wristshot #womw #wristcandy #switzerland #watchmaking #watchoftheday #luxurywatches #time

    A post shared by RJ (@rjxwatches) on Jun 14, 2018 at 3:00am PDT

    Ezek az órák „sugározzák“ az exkluzivitást

    A Panerai márka órái radioaktív anyagokat tartalmaznak, annak érdekében, hogy a számlapjuk sötétben is világítson. Amikor Guido Panerai 1915-ben a Radiomir nevű világító anyagot szabadalmaztatta, akkor ennek praktikus okai voltak, hogy sötétben is le lehessen olvasni az időt, elsősorban az olasz hadsereg katonái használták. Úgy tűnik, hogy a Forze Armate Italiane-t nem zavarta, hogy a gyártáskor egészségre káros radioaktív anyagot használtak fel.  Legalábbis egészen 1950-ig. Ezt követően a Panerai egy új Luminor nevű világító anyagot kezdett el használni, ami bár szintén tartalmaz egy radioaktív izotópot, de kevésbé káros. Ma már a Superluminova nevű biztonságos anyagot használják. Ennek ellenére az órák továbbra is exkluzivitást sugároznak ki.

    View this post on Instagram

    A classic Panerai, faithful to tradition and updated with the P.9010 manufacture movement and a dial of exemplary legibility under all lighting conditions or in the depths of the sea: Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic Titanio PAM01305. #Panerai #submersible #PAM1305 #diving #freediving #strenght #precision #reliability #watchesofinstagram #watchoftheday #instawatch #horology #watchuseek #watchaddict #watchcollector #divewatch #sportwatch #borntodive

    A post shared by Panerai (@panerai) on May 7, 2018 at 6:10am PDT

    „Nemesség“ rejlik a nemes fában

    Az, hogy a fa nagyon nemes anyag tud lenni, nem titok. Bárki, akinek van valódi tölgy, dió vagy cseresznyefa bútora, tudja, miről beszélek. Az óragyártásnál igencsak ritkán használnak fát alapanyagként. Ennek az az oka, hogy annak ellenére, hogy a fa feldolgozása/formázása könnyű, mégis nagyon intenzív munkát igényel, hogy ellensúlyozni lehessen a fa gyengéit az ellenállóság és a tartósság vonatkozásában. Így ilyen kísérletezésre csak olyan óragyártók vetemednek, akik nagy mesterei a kézműves órakészítésnek.

    A svájci luxus óramárka tulajdonosa, Parmigiani Fleurier, egészen biztosan közéjük tartozik és a Fleurier Tonda Woodstock modelljével az első olyan órát dobta a piacra, amelyet a számlapján egy fa intarzia remekmű díszít. Ez a jól kigondolt dekoráció-technika abban áll, hogy a fa elemeket úgy helyezik egymásba/egymásra egy sima lapon, hogy megint egy sima felület keletkezik, ami különböző színű és struktúrájú betétekkel rendelkezik. Miután a számlap esetében a felület meglehetősen kicsi, ez az eljárás nagyon precíz és igényes odafigyelést igényel. A Parmigiani Fleurier Tonda Woodstock esetében 50 egyedi, fából készült betét található a számlapon.

    //www.instagram.com/p/49VgApAeXa/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=uo9akdjmzlt1&fbclid=IwAR0JebDVb6NshSoMvnuhaueXl8N1kOF1ydTVY05ys00VPyyai2q6SfrIeng

    A taktusoktól a ketyegésig

    Az óragyártás és a motoros port már régóta egy gyümölcsöző szimbiózisban élnek egymással. Az óragyártóknak többek között az is a feladata, hogy időmérőket gyártsanak a versenyekhez. Cserébe inspirációt merítenek a sportautók dinamikájából és technikai megoldásaiból. Ez az összhang motiválta az Alexander és Dominik Kuhnle testvéreket is 2001-ben, hogy megalapítsák a Scalfaro céget, amely autóversenyzői stílusú és formatervezésű órákat készít, és egyben olyan legendás autókból épít be apró részeket, mint pl. a Ferrari 250 GTO, a Mercedes 300SL Gullwing vagy a Porsche 917. A Scalfaro itt együttműködik részben még olyan híres autó tervezőkkel is, mint pl. Hans Mezger, aki a Porsche Le Mans autó motorjait tervezte.

    View this post on Instagram

    Scalfaro DB4 GTZ 1960 Spada Edition Aston Martin ⌚️ #astonmartin #scalfaro #db4gtzagato #db4 #specialedition #green #watch #montre #montredeluxe #chronograph #sport #sportwatch #beontime #luxury #beautiful #lifestyle #fashion #astonmartinluxury

    A post shared by Aston Martin Luxury (@astonmartinluxury) on Nov 7, 2017 at 10:26am PST

    Az óravilág részben nagyon meglepő példányai ellenére, mégis továbbra is a napszemüveg a legkedveltebb divatos kiegészítő, ami szintén nagyon különleges tud lenni. Ugyanúgy, mint az óráknál, itt is megvan a kapcsolat az motoros sporttal. Itt is a Porsche versenyautói ihletésére született 1972-ben a Porsche Design nevű cég, amely a klasszikus divatcikkek és táskák mellett, többek között órákat és szemüvegeket is gyárt. A Porsche Design napszemüvegei a különleges formatervezésükkel érik el a népszerűségüket, melyek a versenysport ikonikus alakjaira emlékeztetnek.

    A Carrera esetében, szintén valószínűleg mindenki a Stuttgart-Zuffenhausenban gyártott sportautóra gondol. Ez a márka egyébként egyben egy sportcikkeket gyártó cég, amely tevékenységét először sportszemüvegek és napszemüvegek gyártásával kezdte. Ma a Carrera egyike a legjelentősebb női és férfi napszemüveg gyártóknak. A márka neve abból a spanyol szóból ered, aminek a jelentése „versenyezni“, de nincs köze a Porsche ikonikus modelljéhez, hanem egy az akkori idők legveszélyesebb versenyéből született inspiráció eredményeképpen jött létre. A hatnapos Carrera Panamericana versennyel ünnepelték a Pan-American-Highways autópálya elkészültét, ez magyarázza a versenysporttal fennálló szoros kapcsolatot.

    Ami az alapanyagokat illeti, az szemüvegek klasszikusai a fémből készült napszemüvegek és a műanyag napszemüvegek. Mindkét anyag verziója tartalmaz azonban különlegesebb kombinációkat is. Itt vannak például a titánból készült napszemüvegek, amik lényegesen stabilabbak és tartósabbak, mint a hagyományos fémből készült modellek. Az alumíniumból készült napszemüvegek különösen könnyűek. És ha a szemüvegkeretnek, könnyűnek és egyben robusztusnak kell lenni, akkor a szélszálas napszemüvegeket(Ray-Ban szénszál) tudjuk ajánlani. Ez a szénszál-erősítésű műanyag bár drága, de cserébe nagyon kellemes viselet. Ezen kívül egyáltalán nem az a mottó „Aki spórol, annak van.“, hanem „LÁTNI ÉS LÁTVA LENNI“!,-)

    No tags.
    Dominik

    Dominik

    More posts by Dominik

    Related Post

    • Melyik szemüveg talál melyik arcformához?

      By Dominik | 0 comment

        Tapasztalatból tudjuk, hogy nem mindegyik szemüvegkeret talál minden arcformához. Ebből kifolyólag, összeállítottunk egy útbaigazítót, ami a szemüvegkeret kiválasztását megkönnyíti. Az arc formájának meghatározása: Az arcot a hajvonalától az állig mérik. A harmadokra van osztva.Read more

    • A számodra megfelelő színű szemüveg, típusodtól függően

      By Dominik | 0 comment

      A bőr és a haj színétől függően, egy pár szemüveg különösen harmonikusan tud kinézni. Melyik szín tökéletesen hangsúlyozza az Ön típusát, itt megismerheti.   Tavaszi Típus A hajad szőke árnyalatú, néha barna. Világos bőrű vagy,Read more

    • Edel-Optics blogol

      By Dominik | 0 comment

      Itt a munkatársak és vendégszerzők blogolnak különböző témákról, amik foglalkoztatnak minket az Edel-Optics-nál. A-tól Z-ig minden a látás világából. Tanácsokat és ötleteket adunk a szemüveg témakörben, a divat és az életstílus terén. Ezt a blogotRead more

    • A legfontosabb tippek a szemüvegvásárláshoz

      By Dominik | 0 comment

      Előbb vagy utóbb bekövetkezik: (új) szemüvegre van szükség. Akár ez lesz az első szemüveged, akár megváltozott a szemed ereje, vagy egyszerűen csak nem tetszik már a régi modell – a szemüvegvásárlásnál több mindenre kell gondolni.Read more

    • Szemüveg, cseréld ki magad – erre képesek az önfestő lencsék

      By Dominik | 0 comment

      Minden szemüvegviselő ismeri ezt a helyzetet. Éppen levetted a napszemüveget, mivel úgy tűnik, újra a felhős az ég és újra el kell kezdjed a szemüveg cserélgetést. Ez bosszantó és átkozod a rossz látást. De: VanRead more

    • A legmenőbb Coachella szemüveg modellek Caro Daur-tól Lena Gercke-ig

      By admin | 0 comment

      Ha a bloggerek, modellek, énekesek, színészek és divatbolondok felveszik a hippi-ruhájukat, és elindulnak a kaliforniai Indio irányába haknizni, annak csak egy oka lehet. A Coachella Valley zenei és művészeti fesztiválra minden évben rengeteg zenekedvelő (leendő)Read more

    • Napszemüveg dioptriával – ez szükséges?

      By Dominik | 0 comment

      Nyár, nap, napszemüveg időszak! A rossz látású emberek számára azonban az év legjobb ideje rémálommá vállhat – ha nincs kéznél a napszemüvege. Ez nem csak megvédi a szemet a ragyogó napfénytől, hanem divatnyilatkozatként is szolgálRead more

    • Optimális szűrt látás, hála a polárszűrős szemüveglencséknek

      By Dominik | 0 comment

      A polárszűrős napszemüveg nem csak egyszerűen egy klasszikus fényvédő. Manapság már sokkal inkább egy nélkülözhetetlen és kötelező divat kiegészítő. Ezen kívül a polárszűrős napszemüveg nem csak stílusos, hanem funkcionális is. De a helyes napszemüveg kiválasztásánálRead more

    Leave a Comment

    Cancel reply

    You must be logged in to post a comment.

    NextPrevious

    Search

    Recent Posts

    • TRENDWATCH: Max Mara Mon Cœur
    • ÚJ: Hoffmann Natural Eyewear
    • A legjobb ajándékötletek Anyák napjára minden ízlésnek
    • Aranyláz: A Balmain Officier Limited Edition
    • German Design Award 2022 a Porsche Designnak
    Edel Optics Blog
     
     
    Edel-Optics
    Áttekintés
    Az Edel-Optics
    ÜZLETEK
    Merchandise
    Sajtokozpont
    ÁSZF
    Bizalmasság
    Adatvédelmi beállítások
    Impresszum
    Ügyfélszolgálat
    Fizetési lehetőségek
    Szállítási költségek
    Videó Útmutatók
    Visszatérítési címke
    Hírlap fel- és leiratkozás
    Blog
    GYIK / Helpcenter
    Legtöbbet vásárolt
    Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
    VOOY by edel-optics Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
     
    Szemüvegek
    VOOY by edel-optics Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Porsche Design Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    TOP 10 Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
    VOOY by edel-optics Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
    Prada Napszemüvegek
    Porsche Design Napszemüvegek
    Carrera Napszemüvegek
    Polaroid Napszemüvegek
    Persol Napszemüvegek
    TOP 10 Szemüvegek
    VOOY by edel-optics Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Porsche Design Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    Esprit Szemüvegek
    Marc O Polo Szemüvegek
    Oakley Szemüvegek
    Humphrey Szemüvegek
    Boss Szemüvegek
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
    Fizetési lehetőségek
    cic3DSecure2
    cic3DSecure2
    paypal
    Banki átutalás, EC-fizetés, Utánvét, [idealo]
    JB BY JÈRÔME BOATENG
    Visszáru nyomtatvány
    Styledeal
    Helpcenter
     
     
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
     
    desktop