A 2021-es labdarúgó-Európa-bajnokságon a labda Európa stadionjaiban fog gurulni. De nem csak a futball az, ami összeköti az embereket az európai kontinensen – számos első osztályú szemüvegmárka is összeköt bennünket. Íme a győztes stílusok.
Spanyolország – Svédország, Németország – Franciaország, Anglia – Horvátország: A 2021-es labdarúgó Európa-bajnokság ismét izgalmas párharcokat tartogat június 11. és július 11. között. Hogy mely csapatok jutnak be a Wembley Stadionban rendezendő döntőbe, még nem tudni, de egy dolog biztos: Európa-szerte ünnepelni fognak! És hogy biztosan jó kilátásod legyen a tévé előtt vagy esetleg a stadionban, íme a 2021-es Európa-bajnokság mérkőzéseinek menetrendje és a résztvevő országok szemüveges nagyágyúi.
A csoport
Olaszország | Svájc | Törökország | Wales
VERSACE
Olaszország nem csak a labdarúgás tekintetében igazi nehézsúlyú Európában – a pizza, a gelato és a fröccs országa a szemüvegtervezés terén is lenyűgöző: Prada, Gucci, Armani, Persol, BottegaVeneta, Fendi – és persze Versace. 1978-ban Gianni Versace megalapította divatmárkáját, hogy gonosz tervekkel üzenjen hadat az olasz fapados alta modának. Szerette feszegetni a határokat, és következetesen figyelmen kívül hagyott minden divatirányzatot. Gianni halála óta húga, a feltűnő ruháiról ismert Donatella Versace vezeti tovább a céget – nem kisebb sikerrel. A Versace szemüvegekkel luxust és csillogást kapsz az orrodra – és egy extra adag szexepilt.
B csoport
Belgium | Dánia | Finnország | Oroszország
RUUD VAN DYKE
A legutóbbi világbajnokságon a belga “Vörös Ördögök” a megérdemelt harmadik helyet szerezték meg. És a stílus tekintetében is nagyot üt a kis ország. Antwerpen divatmetropolisza mellett Brüsszelben is felfedezhetünk néhány gyöngyszemet, köztük a Ruud van Dyke csodálatosan egyszerű látószemüvegeit. A szemüvegmárka nem a harsány, színes, olcsó, hanem a klasszikus dizájnra helyezi a hangsúlyt, amely ugyanúgy kombinálható az üzleti öltözékkel, mint az alkalmi viselettel. Az időtlen szépséget a keret anyaga hangsúlyozza: A titán ugyanolyan könnyű, mint amilyen robusztus, és hosszú éveken át a legjobb viselési kényelmet ígéri. Röviden: maradandó design.
C csoport
Ausztria | Hollandia | Észak-Macedónia | Ukrajna
GLORYFY
Az ausztriai Zillertalból nem csak az après-ski fülbemászók jönnek, hanem olyan szemüvegek is, amelyek minden mutatványt és akciót kibírnak. Christoph Eggernek 2004-ben támadt az az ötlete, hogy törhetetlen szemüveget fejlesszen ki, amely nem bánja, ha ráülsz, vagy ha kihagysz egy gördeszkás trükköt. A Gloryfy szemüvegek és napszemüvegek speciális NBFX műanyagból készülnek, amely memóriafunkcióval rendelkezik, így mindig visszanyeri eredeti alakját. A Gloryfy Unbreakable név tehát program. Emellett, a Gloryfy modellek hihetetlenül stílusosak is, és viselőiknek pillanatok alatt merész akcióérzetet adnak.
D csoport
Horvátország | Csehország | Anglia | Skócia
BURBERRY
Amikor Thomas Burberry 1888-ban szabadalmaztatta vízlepergető gabardine szövetét, valószínűleg nem gondolta volna, hogy kabátgyára globális divatmárkává fejlődik. De a londoni márka alapjai közül a trencs kabátok és a híres kockás minta csak kettő; a bőráruk és a szemüvegek már régóta a Brit Chic elengedhetetlen részei, amelybe nemcsak II. Erzsébet királynő, hanem olyan sztárok is beleszerettek, mint Kate Moss, Michael Fassbender, Naomi Campbell és Penelope Cruz. Anglia természetesen rengeteg más top márkát is kínál, többek között a Ted Baker, Hackett, Linda Farrow, Superdry és persze: David Beckham.
E csoport
Lengyelország | Szlovákia | Spanyolország | Svédország
BALENCIAGA
A Balenciaga divatmárka az 1940-es években vált híressé a francia ihletésű haute couture-ről, amelyet a cég alapítója, Cristóbal Balenciaga ügyesen kombinált spanyol flamenco részletekkel, és amelyet többek között Grace Kelly is imádott. A baszkföldi San Sebastiànból a Balenciaga végül Párizsba tette át székhelyét. Nicolas Ghesquière vezető tervező a 90-es évek végétől kezdve újjászervezte a Balenciagát, extravagáns pret-à-porter divatot és különböző It-táskákat dobott piacra, amelyek hosszú várólistákat vezettek. 2015 óta Demna Gvasalia a márka ötletgazdája, aki olyan futurisztikus stílusokkal lát el minket, amelyek felülmúlhatatlanok.
F csoport
Franciaország | Németország | Magyarország | Portugália
IC! BERLIN
Azt hihetnénk, hogy Ralph Anderlnek, az ic! Berlin alapítójának, elment az esze. De ez egyáltalán nem így van, mert a Berlin-Marzahnban található manufaktúra szemüvegeit teljesen csavarok nélkül gyártják: kézzel, lézer segítségével vágják ki a fémlemezből. A csavarmentes zsanér és a művészet és a zene kreatív környezetében való elhelyezés, az ic! Berlin-t pillanatok alatt abszolút kötelező márkává tette. Ehhez jön még a hihetetlen viselési kényelem, amely az innovatív gyártási módszernek köszönhető. Az ic! Berlinnel az orrodon viseled a jövőt – és egyben a berlini életstílus egy darabját is. Németország azonban a fővároson kívül is számos kiváló minőségű szemüvegmárkát kínál, köztük a Cazal, a Rodenstock és a Wood Fellas.