Ha a Converse-re gondolsz, csak a tornacipők jutnak eszedbe? Akkor újra át kell gondolnod. Mert a Converse szemüvegek és napszemüvegek legalább annyira ikonikusak, mint a Chucks. Fedezd fel itt a stílus történetét, és tegyél velünk egy utazást a Converse történelmében.
Hozd létre a saját stílusodat
A Converse úgy testesíti meg a kreatív életstílust, mint egyetlen más márka sem: a zenészek, művészek és gördeszkások imádják a márka letisztult, sportos stílusát. A divat szerelmesei és a dizájn rajongói is értékelik a legendás “Chuck Taylor All Star” tornacipőket, amelyek minden öltözéknek alkalmi indie jelleget kölcsönöznek. De a Chuckokon túl a Converse ma már divatot, kiegészítőket és stílusokat kínál az élet minden területére, beleértve egy szemüvegkollekciót is, amely az ifjúsági kultúra ugyanazon meghatározó elemeire támaszkodik. A szemüvegek és napszemüvegek friss módon ötvözik az undergroundot és a divatot.
De hogyan lett egy egyszerű tornacipőből olyan tömegjelenség, amely milliárdos példányszámban kelt el? És hogy miért pont egy vászonból készült tornacipő éli túl az elmúlt évtizedek minden divatját és trendjét? A válasz valószínűleg a Chucksban rejlő érzelmességben rejlik. Pozitív vibrációval és a szubkultúra emlékeivel töltődnek fel, egyszerre közvetítik a lázadást és az összetartozás érzését. Valami, amit csak néhány ruhadarab tud elérni, mint a fekete bőr motoros dzseki, a baseball sapka vagy az olyan ikonikus napszemüvegek, mint a Ray-Ban Wayfarer vagy az Oakley Radar.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
A sporttól a divatig
A Converse esetében a márka sikere egyetlen emberen alapul. Nem, nem az alapító Marquis Mills Converse-re gondolunk, aki 1908-ban Massachusettsben megalapította a Converse Rubber Shoe Company-t. Chuck Taylor kosárlabdázóról van szó, aki az 1920-as években panaszkodott a Converse-nek, hogy mindig fájt a lába, amikor játszott. A cipőgyártó cég tudná egy kicsit kényelmesebbé tenni az “All Star” kosárlabdacipőjét? Néhány beszélgetéssel és fejlesztési lépéssel később, az egyszerű vászoncipőből 1923-ban lett a “Chuck Taylor All Star”, beleértve az ikonikus kerek foltot a belső bokán. A Chucks születése.
1936-ban az amerikai kosárlabdázók Chucksban nyertek olimpiai aranyat, és ezután már nem volt megállás. Az ötvenes években a tornacipők – különösen az “All Stars” – a fiatalok védjegyévé váltak. Elvist és James Deant Chucksban látták. Mick Jagger 1971-ben egy fehér párban nősült meg, és legkésőbb a hippi- és punk-korszakban a szövetcipők voltak a legnagyobb kedvencek – mert virágokkal és szívekkel vagy koponyákkal és zenekari logókkal lehetett őket festeni. Scarlett Johannson a velencei vörös szőnyegen viselte, a Vogue főnöke, Carine Roitfeld egy divatbemutatón, és olyan modellek, mint Gigi Hadid, Kaia Gerber és Kendall Jenner esküsznek a Converse sportos vintage megjelenésére.
Az 1917-es megjelenés óta több mint egymilliárd Chucks-t adtak el világszerte, ami minden idők legsikeresebb cipőmodelljévé teszi. Valószínűleg még eltart egy darabig, amíg a Converse szemüvegek felülmúlják a világ Ray-Banjait és Guccijait. De valószínűleg egyáltalán nem ez a terv. Végül is a Converse márkaimázsának része, hogy egalitárius és mindenki számára megfizethető legyen - de egy kicsit lázadó is, ezért nem mindenki számára megfelelő. A Converse szemüvegek középpontjában a kultikus logóval és csillaggal ellátott menő keretformák, a fekete keretek és a klasszikus stílusok állnak, amelyek a “Chuck Taylor All Star” névre keresztelt nyomtatásokat használják.