trendjeit, augusztusban Koppenhágától kezdve, New Yorkig, Londonig, Milánóig és Párizsig szeptember és októberben. A Covid-19 miatt, a márkáknak kreatív módszereket kellett találniuk új kollekcióik bemutatására, pl. előre felvett filmek, élő közvetítések és szabadtéri műsorok. Előny: Ez sok divatbemutatót sokkal hozzáférhetőbbé tett, mint korábban, mert most az emberek a világ minden tájáról egyszerűen ráhangolódhattak és online nézhették. Különös figyelemmel az üzletünkben található márkákra, figyelmesen kísértük a legfontosabb szemüveg trendeket, amelyek az SS21 divatját diktálják.
Ritka realitások, bizonytalan jövő
Mint a divatheteken oly gyakran előfordul, az SS21 divatbemutatók a társadalmi és politikai üzenetek cseréjének platformjaként is szolgáltak. Valójában, sok márka a jelenlegi Covid-helyzetet arra használta, hogy átigazodhasson, és megfontolja, hogyan válhat a társadalom jobbá, igazságosabbá és fenntarthatóbbá. Ezt mutatták be pl. a londoni Fashion Week művészeti iskolájának sokszínű szereplőgárdájában, a párizsi divathét Louis Vuitton „Vote” pulóverében vagy a Designers Remix márka teljes kollekciójában, amely a koppenhágai divathét újrahasznosított alkatrészeiből állt.
Ezenkívül, számos műsor hivatkozott arra a zavaros valóságra, amelyet jelenleg élünk, valamint arra a bizonytalan jövőre, amelyben a koronavírus és a globális felmelegedés többek között hatással lesznek az életre, ahogy ismerjük. Néhány olyan tervező, mint Marine Serre, eljutott odáig is, hogy maszkokat és műanyag napellenzőket épített be a párizsi divathét kollekcióiba. Ahogy a tervező találóan megfogalmazta a Vogue interjúban: “A ruhák olyan eszközök, amelyekkel védettnek érezzük magunkat”.
A Kenzo tervező ruháit még méhészeti stílusú hálókkal is ellátták, amelyek szinte teljesen eltakarták viselőjüket. Ezeknek a kiegészítőknek a védő jellege átkerült az évad legfontosabb szemüvegtrendjeibe is: a túlméretes modellek és az első pillantásra sportosnak tűnő Wraparound keretek egyfajta védőburkolatként is felfoghatók az arc számára.
Egyes márkák elküldtek minket a jövőbe, mint egy a jelenlegi valóság elől való menekülés egyik formája. A Thom Browne divatbemutató például narratív filmként játszott szerepet, amely 2132-ben a “holdi olimpiára” vezetett minket. Ezt szem előtt tartva, az összes fehér ruha miatt, a pilóta napszemüveg arany tükörlencsékkel nagyon kitűnt, amelyet a film riporterei “fényvisszaverő napszemüvegnek” neveztek.
Sportos viselet az új mindennapi
Ahogy Thom Browne egy olimpiai arénában rendezte gyűjteményét, sok más márka a sportruházat erős elemeit építette be mindennapi kollekcióiba. Miu Miu számára a kontrasztok voltak a meghatározóak. A 90-es évek ihlette sportos ruháit, köztük szaladó cipőket és kagyló dzsekiket, gyémánt hímzéses napszemüvegekkel párosították, míg a kis téglalap alakú napszemüvegek finoman íveltek voltak az arc körül, sportos érzést keltve.
A Burberry természet ihlette show-ját, amelyet Riccardo Tisci tervező maga elnevezte „hableány és cápa közötti szerelmi kapcsolatnak”, egy angol erdős vidéken rendezték. A ruhák elbűvölőek és elegánsak voltak, köztük elegáns szabás és csillogó gyémántok. A férfi testőrök végigkísérték a modelleket az erdőn, ami ismét a védelem szükségességét közvetítette. Halványkék vagy átlátszó lencsékkel ellátott, körbevett napszemüvegekkel viselt ruházatuk azonnal átalakul a jövő képeivé.
Vissza a 60as/70es évekbe
Legújabb kollekciójához a Diort az 1960-as évekből származó feminista művész, Lucia Marcucci inspirálta. A nyakkendő szöveteket, a virágos nyomtatványokat és a természetes színekben úszó szöveteket elegáns és finom aranykeretes aviator stílusú vagy hatszögletű szemüvegek kísérték, amelyek az egyébként „szabad szellemnek” intellektuális jegyet adtak.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
A több szezon óta divatos tiszta fehér megjelenést idén is felvették, ezúttal az 1960-as éveki szemüveggel kombinálva. A Fendinél például rendkívül elegáns formában, amelyben kicsi, téglalap alakú, fehér szemüvegkeretek egészítették ki a teljesen fehér ruhákat. Az Aviator stílusú, lapos felső peremmel ellátott szemüvegek hibátlan, elegáns megjelenést kölcsönöznek más színekben is.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Nem a Fendi volt az egyetlen márka, amely a fehér színt választotta: Burberry és Tom Ford is megmutatták ezt a megjelenést. Thom Browne teljes kollekciója szintén elefántcsont, fehér és halványsárga tónusú volt.
Az 1960-as évek korszakának másik irányzata, ha nem napjaink és az önvédelem iránti igény, a túlméretes szemüveg. Ebben a szezonban még túlzásba túlméretezett is, így a kifutópályákon lévő napszemüveg eltakarta az arc nagy részét. Csak meg kell nézni Tom Ford SS21 napszemüvegét: Vastag műanyag peremmel és hatalmas, lila vagy sárga színű lencsékkel nemcsak a kicsi, diszkrét keretek ellenzői, hanem egyértelműen szín szempontjából is – teljesen eltér az amerikai márka szokásos finom fekete kereteitől.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Gucci is a hatalmas, szinte teljesen túlméretezett, különféle formájú napszemüvegeket választotta, és még inkább olyan színekkel játszott, mint a rózsaszín és az aqua kék. Virágmintás ruhákkal és fejkendőkkel kombinálva, ez a kollekció valóban a 60/70-es évek virágos hangulatát tapasztaltatja meg.
Sieh dir diesen Beitrag auf Instagram an
Aztán ott volt a Dolce & Gabbana, a szicíliai ihletésű patchwork kollekciójával, amelyet élénk színek szivárványa töltött meg, és egyensúlyát sötét, túlméretes, fekete / barna színátmenetes lencsékkel ellátott napszemüvegen keresztül találta meg.
Ha mindig naprakész akarsz lenni a szemüveg világának legújabb fejleményeivel, akkor pillants bele rendszeresen a blogunkba!