„Fashion is like eating. You shouldn’t stick with the same menu“,
Ezek voltak a szavai Kenzō Takada, japáni eredetű divattervezőnek. És igaza is volt! Akinek újra és újra ugyanazt szolgálják fel, az előbb-utóbb elkezd kedvtelenül válogatni és piszkálni benne. A KENZO márkával viszont minden kollekció olyan, mint egy színes büfé, amelyben bőségesen kiszolgálhatod magad. A KENZO távolabb áll az unalmasságtól, mint Franciaország Japántól.
Hyōgo-ken, ez a neve annak a városnak, amelyben Takada kihívása már korán világossá vált. Nemcsak iskolásként a művészeti osztályban, hanem már kisfiúként az óvodában is, amikor felfedezte a divat iránti érdeklődését, miközben nagyobb lánytestvére divatlapjait lapozgatta. Ennek megfelelően, Takada további karrierje logikus következmény volt, és Japánban ért véget a neves tokiói Bunka Divat Egyetem sikeres elvégzésével. Első férfitanulóként, pályafutásának alapvető mérföldkövét tette le, amelyben saját divatképével forradalmasította a divatvilágot.
//www.instagram.com/p/CF9qKb_orW2/
Ginza-ból a Champs-Élysées-re
Ahhoz, hogy megélhesse álmát, Takadának el kellett hagynia kényelmi zónáját, és hátat fordított Japánnak, hogy új fejezetet kezdhessen a divatvilág szívében – Párizsban. Amikor azonban csak 25 éves volt egy idegen földrészen, a kezdet kissé nehézkes volt. Eleinte „szegény, de elfoglalt”, levegővel és szeretettel élt. A bolhapiacokon kellett megvásárolnia az első alkotásaihoz szükséges szöveteket, mert csak használt árucikkekre volt elegendő pénze. A szeretet városa által inspirálva és ösztönözve, Takadának mégis sikerült sikeres gyűjteményt varázsolnia, és végül 1970-ben bemutatta első műsorát. Következett a Kenzo S.A. cég hivatalos megalapítása és az első saját butik. Ezt elnevezte Jungle Japanaise-nak (japán dzsungel), ez a név mindent elmond. Saját kezével átalakította az üzlet csupasz falait ecsettel és festékkel, virágzó növény- és állatvilágos esőerdő motivúmokkal, valamint a KENZO-ról ismert tigrisekkel. A márka a mai napig is a színes virágmintáiról és a KENZO Tigris logóról ismert.
//www.instagram.com/p/CF-j6a9ncLt/
Mindentudó szemtől macskaszemig
Kenzo hírnevet szerzett magának a divatvilágban, a divatvilág pedig képet alkotott magának Kenzoról. A márka védjegyei hamar közismertté váltak. A virágnyomtatványok és a tigrisfej mellett, a mindentudó szem újabb szimbólummá vált, amely összetéveszthetetlenül képviseli a KENZO-t. A mai napig újra és újra megjelenik a KENZO ruházatán, a KENZO kézitáskáin és más KENZO divatcikkeken.
//www.instagram.com/p/CFiErl9AH-8/
1993-ban a KENZO márkanevet átvette az LVMH francia luxuscsoport. A csoportnak eladása után, Takada továbbra is főtervezőként dolgozott, míg 1999-ben teljesen elhagyta a divatüzletágat. Ezt követte az otthoni kiegészítők címkéje, amellyel a tervező nem tudott építeni divatmárkájának sikerére. Kenzō Takada 2020. október 4-én, 81 éves korában hunyt el Párizsban.