„A könyvemnek a lényege egy szégyenlős, szellemileg zavart falusi fiú az NDK-ból […]”
Mondta Wolfgang Joop nemrég a GQ-val készített interjúban, amikor kikérdezték az önéletrajzáról.
Ezeknek a szavaknak az elolvasása és a Wolfgang Joop médiában való ábrázolása óriási kontrasztot teremt. Az excentrikus tervező, aki szintén inget visel, és a medencében áll egy könyvvel és szemüveggel, meglepően reflektívnek tűnik. Ahogy Joop korán rájött, ő minden, amit valószínűleg mindenki szeretne: vonzó, virágzó, sikeres – „a krém a társadalom kávéján”. De a mai nap, a saját készítésű milliomos rájött, hogy a 90-es évek magasvonalú élete is valami végzetes volt. Ez egy önszeretőnek és kritikátlannak tette saját magával szembe az embert. Az érme mindkét oldala tükröződik Joop divattervezői pályafutásában.
Joop 1944-ben született Potsdamban, a Sanssouci parkban lévő tanyán nőtt fel, amelyet nosztalgikus okokból továbbra is a család tulajdonában tartanak, és a hosszú hamburgi tartózkodás után Wolfgang Joop ezt újból lakóhelyévé alakította. Amikor édesapja 1954-ben Nyugatra költözött, hogy a Braunschweig kulturális magazin főszerkesztőjeként dolgozzon, magával vitte a családot is, és így, a fiatal Joopot elszakították “paradicsomjától”. Wolfgang, aki nem volt elégedett szerepével, nemcsak elhagyta új lakóhelyét, hanem később a házasságából is kiszállt, végül egy ugyanazon neműek közötti párkapcsolatba lépett, amely ma már 40 éve tart.
Német divat felkiáltójellel
Már 10 évvel azelőtt, hogy a JOOP! márkát megalapítsa, a különös tervező New York-ban bemutatta első gyűjteményét. Dizájnbemutatója prémes mintáival áttörést ért el. Ezt követte egy kész női, majd a férfi gyűjtemény, amely szintén sikeres volt. A kifutópálya által megerősítve, Joop megalapította a JOOP! társaságot. A divattervezés mellett, az élet személyes mérföldkövei is jelen voltak, amelyekben a művész többször bebizonyította tehetségét, festő és restaurálóként (a művészet ma is “eltartsa” őt). A “Fil d’or” divat Oscar, az “Arany Forgókerék “és egyéb díjak is hozza kerültek. Ezen túlmenően, Joop 1985-ben vendégtanárként, majd két évvel később tiszteletbeli professzorként tanított a Berlini Művészeti Egyetemen.
Ami a márka igazgatását illeti, a JOOP! az 1990-es évek elején elkezdett házon belüli ruházatot gyártani, és megrendeléseket kezdett leadni licensz alapján (például Windsor vagy Falke). E megosztás miatt, nincs egységes JOOP! Márka, hanem független márkák, a JOOP! Gyűjtemény, JOOP! Casul, JOOP! Living, JOOP! Bodywear és a JOOP! Eyewear (amelyhez a JOOP! látószemüveg és a JOOP! napszemüveg is tartoznak).
A JOOP! Eyewear a színekkel jelképezi magát. A JOOP! szemüvegek stílusos színvonalaikról ismertek. Harmonikus formákkal párosítva, tökéletes megjelenést biztosítanak, élénkek és színesek, de anélkül, hogy zavaróak lennének. Az intenzív színválaszték ideális az ékezetes díszítéshez. A hölgyek számára egy kötelező elem a Joop! Cat-Eye Szemüveg.
De a férfiak számára is vannak Joop! szemüvegek, amelyeket nem kell elrejteni más designer márkák termékei mögött. Ha szükséged van egy pár napszemüvegre, hogy igazán élvezd az arany ősz utolsó sugarait, akkor a Joop! napszemüveg katalógusban biztos megtalálod a megfelelő keretet!. A Joop! A férfiak számára készült napszemüveg világos színekben és lágy tónusokban is kapható. Az őszre a legmegfelelőbb a természetes vörös árnyalat vagy a barna napszemüveg, amelyekkel sétálhatsz a parkban, váljál eggyé a természettel, vagy csodásan gyönyörködhetsz és látványt nyújthatsz a rád figyelőknek a tengerparton (ha van még néhány szabadságnapod hátra).
Wolfgang Joop 2001-ben többször oda-vissza lemondott a társaságról. Kreatív szünet után alapította meg a Wunderkind társaságot. Ma kreatív igazgatóként dolgozik a Mönchengladbachi inggyártónál, a Van Laacknál. Ami a formatervezés divatos igényét illeti, folytatja ott, ahol abbahagyta a Wunderkindet. A JOOP! Márkanév, amelyben eleinte Jette Joop (Wolfgang lánya) is igazgatta a divatcikkeit, 2008 óta a Holy Fashion Group-hoz tartozik.