„Luxury is in each detail“ – Hubert de Givenchy
A francia Hubert de Givenchy világszerte az egyik legsikeresebb divattervező volt. Márkája a luxust és az egyenességet jelenti. Termékei a ruhadaraboktól, kiegészítőktől és cipőktől a parfüm kollekciókon keresztül a kozmetikai cikkekig terjednek. A márka történetét sikerek övezik, és szoros kapcsolatban áll sok neves divat-kreátorral és múzsával, akik mind hozzájárultak a Givenchy cég sikertörténetéhez.
Történet
Hubert James Taffin de Givenchy 1927-ben született a francia Beauvais városban, egy arisztokrata családban. A család nemesi rangja apai ágról, a 18. századból eredeztethető, míg a művészi tevékenységek elsősorban a család anyai ágában voltak kedveltek. Anyjától örökölte Givenchy az anyagok és a szabászat iránti érdeklődését. A luxus iránti gyengéje, valamint az érzéke a divat, a trendek és az anyagok irányában sem a semmiből jött.
A divat által, és a francia főváros lehetőségei által inspirálva, a fiatal Givenchy alig 17 évesen elhagyta szülővárosát, hogy egy párizsi szabóságban kezdje meg a szakképzést, és mellette a párizsi École Nationale Supérieure des Beaux-Arts (Szépművészeti Főiskola) keretei között kezdje meg tanulmányait. Jacques Fath tanoncaként kezdett, aki a háború utáni időszakban Christian Dior és Pierre Balmain mellett az Haute Couture legbefolyásosabb divattervezői közé tartozott. A következő években kitanulta a szabómesterség művészetét, olyan nagy divat alkotóktól, mint Robert Piguet és Lucien Lelong, valamint a legendás olasz divattervezőnő Elsa Schiaparelli, aki művészeti vezetőnek vette fel maga mellé, aminek a következtében hamarosan nevet szerzett magának a szerelem városában.
Első divatházát 1952-ben alapította meg, Maison Givenchy név alatt. A bemutatkozó kollekciója könnyű, földig érő szoknyákból és elegáns, fehér blúzokból állt. Az egyik blúzt Bettina blúznak nevezték, az abban az időben nagyon híres Bettina Graziani modell után. A következő évben megismerte példaképét és későbbi mentorát, Christóbal Balenciaga-t, és megmutatta neki klasszikus, purista terveit. Ez egy sokéves barátság kezdetét jelentette, amit csak megerősített, amikor Givenchy átköltöztette műhelyét ugyanabba az utcába, ahol Balenciaga székhelye is volt.
1954-ben Givenchy lett az első szabómester, aki egy Prêt-à-Porter kollekciót mutatott be hölgyek részére. Leginkább rikító, vidám színek és fiatalos nőiesség jellemezték a márka stílusát. A luxusmodellek további jellemzői voltak az egyszerű szabásvonalak, koktél-ruhák és nagyestélyik. Az első, bő szabású zsákruha bemutatásától kezdődően – ami Givenchy és Balenciaga közös ötlete volt –, Hubert de Givenchy végérvényesen a kora egyik legbefolyásosabb és leginnovatívabb tervezőjének számított. A 60-as évek végén hozta piacra első férfi kollekcióját, Gentleman Givenchy néven.
1988-ban eladták a márkát a Louis Vuitton Moët Hennessey (LVMH) cégnek, és Hubert de Givenchy hét évvel később nyugdíjba vonult. Utódai sikeres, innovatív tervezők voltak, mint John Galliano, Alexander McQueen, Julien MacDonald és Riccardo Tisci. 2017 tavasza óta Clare Waight Keller az Haute Couture és a Ready-to-wear kollekciók fő tervezője a Givenchy divatházban. Waight új arculatot adott a cégnek, és ő volt az első női vezető egy luxusmárka élén, aki grafikai terveivel és fekete-fehér kampányaival rögtön hódított is. Míg az alapító Hubert de Givenchy annak idején a rikító színekkel lett híres a divatban, a márka manapság már inkább a könnyed árnyalatokkal, egyenes vonalakkal és egyszerű eleganciával tűnik ki.
2018 márciusában, 91 éves korában elhunyt Hubert de Givenchy.
A szép nők szabómestere
Az 1953-as évben Givenchy találkozott Audrey Hepburnnel, miután a „Sabrina“ című filmjéhez különböző öltözékeket tervezett neki. Ez egy sokéves barátság kezdetét, és egy hosszú szakmai együttműködés beindulását jelentette.
//www.instagram.com/p/BgOj1U3Axpq/?utm_source=ig_embed
Audrey Hepburn sikerfilmjéhez, az „Álom luxuskivitelben“-hez Givenchy tervezte a híressé vált kis fekete ruhát, ami a mai napig kötelező kelléke a magabiztos, divat iránt érzékeny nőknek. Givenchy egyszer azt mondta, hogy a kis feketét a legnehezebb megcsinálni, mert annak egyszerűnek kell lennie.
„The little black dress is the hardest thing to realise, because you must keep it simple.“ – Hubert de Givenchy
A francia divatkreátor nem csak Audrey Hepburn színésznőt és egyben a múzsáját öltöztette. Más prominens nők is, mint Jacqueline Kennedy Onassis, aki a férje, John F. Kennedy temetésén viselt egy Givenchy ruhát, továbbá Grace Kelly, Marlene Dietrich vagy Greta Garbo is ennek a tervezőnek és divatjának voltak a rajongói.
Givenchy napszemüvegek
A mai napig különleges szerepe van ennek a márkának a celeb-égbolt sztárjai és sztárocskái számára. Az énekesnő Fergie, Kim Kardashian és Beyoncé csak néhány példa a prominens Givenchy-kedevlők közül.
A Givenchy szemüvegek design-jánál jelenleg a szolid, klasszikus színek dominálnak, mint a fekete, barna, bordó és sötétzöld, valamint az egyenes vonalú formák. Az arany vagy ezüst hangsúlyozás a többnyire széles szemüvegkeretek esetében kontrasztokat kelt az inkább visszafogott modelleknél, mint ahogy a 2018 nyári Givenchy kollekció acetát szemüvegei is mutatják.
A Givenchy napszemüvegek választéka egyszerűségük ellenére is igen sokféle. Vannak keret nélküli modellek, mint a Givenchy GV 7081/S, kerek szemüvegek színes üvegekkel, mint a GV 7089/S, napszemüvegek markáns négyszögletes kinézettel, mint a GV 7061/S, vagy feltűnő címkével a száron, mint a GV 7017/N/S – a Givenchy napszemüveg kollekciójában mindenki megtalálja a neki való modellt! A Givenchy márka minden modellje egy divat megnyilatkozást képvisel, anélkül, hogy tolakodóan hatna.
Kattints ide az Edel-Optics által kínált Givenchy napszemüvegekért.
Leave a Comment