Busch Úr, 2020 augusztusa óta Ön a második vezérigazgató Dennis Martens mellett, aki 2009-ben alapította a céget. Mi késztette Önt az ügynökségi oldalról egy olyan digitális vállalatra, mint az Edel-Optics?
Michael Busch: Az optikai ipar nagyon hagyományos ipar, és még mindig nagyon sok változási lehetőség rejlik az e-kereskedelemben, ami nagyon vonzó számomra. Ügynökségi oldalon mindig csak a tanácsadó voltam – kellős közepén és mégis csak mellette. Most a saját termékeimért felelős döntéshozó vagyok, és felelős is vagyok értük. Dennis és én olyanok vagyunk, mint egy puzzle két megfelelő darabja: ő nagyon sok technológiai és technikai szakértelmet hoz a szemészeti optika területén, én pedig kidolgozom a stratégiákat, hogy az Edel-Optics még ismertebb és sikeresebb legyen.
Az elmúlt években már dolgoztam az optikai szektor ügyfeleinek, de egy dolgot nagyon egyértelműen pozitívan vettem észre az Edel-Opticsnél: a szemüvegeket nemcsak vizuális segédeszköznek tekintik, hanem divatos kijelentésnek, és az Edel-Optics divatosabb és ár szempontjából vonzóbb, mint a verseny.
Az Edel-Optics kiskereskedelmi konceptusa már több díjat is kapott. Miért érdekes a megoldása kiskereskedelem számára?
Dennis Martens: Az értékesítési csatornák integrációja és a szisztematikus kiterjesztése sokat tárgyalt téma a kiskereskedelemben. A virtuális áruk megjelenítésének különlegessége az online és az offline értékesítés közötti kapcsolatunk által létrehozott szinergiahatások. Az áruház vásárlói mindkét világ legjobbját kapják: választékot, keresési funkciókat és az internet árait és ugyanakkor egy optikus bolt szolgáltatását és tanácsát.
Kínálunk vásárlóinknak lehetőséget arra, hogy felszabaduljanak. Ez így van: Az emberek többsége az optikától függ, ötből három vásárló olyan szemüveget választ, amelyet az optikus ajánlott. De velünk szemben van egy ügyfél, aki pontosan tudja, hogy mit akar. Áttekinthetőség a kulcsszó, ezért az Edel-Optics mindig belátást enged a teljes kínálatba, köszönhetően az online bolt integrációjának a helyhez kötött kiskereskedelemben is.
Egy másik pont: Kiskereskedőként nagyon hatékonyan kezelhetjük a logisztikát és csökkenthetjük a tőkekötelezettséget, mert a készletünket kétszer használjuk fel. Ezenkívül, következetesen megvalósítjuk a koncepciót az iPad-el a középpontban. Ha valaki ránéz, nagyon gyorsan meglátja, hogy nem félmunkát csinálunk.