Az ezen a héten Berlinben megrendezett Fashion Week az egész világon megrendezésre kerülő divathetek nyitányát jelentette. A legnevesebb divattervezők végre ismét bemutathatják új kollekcióikat, és ezzel leteszik az ide év trendjeinek az alapkövét. A kellékek, mint pl. a szemüvegek is az itt bemutatott trendekhez igazodnak.
A felmérés célja
A berlini Fashion Week keretében egész Európára kiterjedő kérdőíves felmérést végeztünk. A felmérés célja az volt, hogy megállapítsuk, mennyire jelentős szerepe van a szemüvegnek divatkellékként, vagy esetleg visszaesik az utálatnak örvendő látási segédeszköz szerepébe, ahol még néhány évvel ezelőtt is volt. Ezen kívül a felmérésnek meg kell állapítania, hogy a megkérdezett divatszakemberek szerint milyen szemüvegek divatosak jelenleg. Nem csak a legkedveltebb formák, hanem az anyagok és a színek iránt is érdeklődtünk.
A szemüveg szerepének értékelésére vonatkozóan a felmérés eredménye több mint egyértelmű. A megkérdezettek 77 százalékának az a véleménye, hogy a szemüveg megtartja jelenlegi fontos szerepét a divatban, sőt, talán még fontosabbá is válik. Csak négy százalék tekinti kizárólag látási segédeszköznek. Marcel Ostertag német tervező is megerősíti: “A szemüveg mint állásfoglalás tartja magát a piacon. Olyan divatkellék, ami nem ismer kor- és típus-korlátokat.”
A 2017-es év trendjeire vonatkozó kérdésre a megkérdezettek 23 %-a adta meg az oversize szemüveget. Ezután következtek a kerek szemüvegek, valamint a díszítések nélküli, minimalista szemüvegek. A válaszadók szerint a macskaszem szemüvegek is megint feljövőben vannak, és az ismert feltűnő bolond szemüvegekkel együtt a 4. helyre kerültek.
Szintén kedvelt modellek a filigrán fém keretek, melyek tavaly óta ismét gyakrabban láthatók. Ezt a trendet a Fashion Week is megerősítette. A Framers szemüveg márka a Maisonnee divatmárkával együttműködve mutatta be új szemüvegeit a kifutón. Az alapító Matthias Busch maga is finom drótkeretes szemüveget hord. Olyan régóta ismert formák, mint a négyszögletű és a panto, a szemüveg trend felmérésünkben ismét a top 10-be kerültek, és továbbra is kedveltek.