Estikay Rappernek van egy dala: „Szabadnak lenni“:
„Kitárom a szárnyaimat és elrepülök,
Ki tudja, visszajövök-e,
Nézd, csak ez a dalom marad hátra,
Világgá akarok menni, olyan sok látnivaló van
És sokan éreznek hasonlóan, csak nem értik meg, de
Én most kimondtam, útnak indulok – nincs visszakozz,
Irány a cél, bátyám, akármilyen kicsivel is közelebb hozzá!“
És ez a kicsivel közelebb tökéletes kiegészítésre talál a Michael Kors napszemüvegekben, mert ezek az ékszerdarabok a tökéletes divatkellékek, ha az ember Ikarusként túl közel kerülne a Naphoz. Lehetsz Tahiti vagy Zanzibár strandjain, vagy a Venice Beach-en Los Angeles-ben. Hathatnak rád a Gstaad környéki hegyek az Alpokban, a tengerből fölmeredő meredek sziklák az Algarve partján, vagy tülekedhetsz Marrákes üzlettől nyüzsgő piacain, szürcsölhetsz finom koktélokat kis ernyőcskékkel Curaçao szigetén a pálmafák alatt, vagy élvezheted az életet a Fidzsi-szigeteken a függőágyban, egy biztos: a Michael Kors napszemüveg kollekció modelljei mindig és mindenhol jól mutatnak … és nem csupán a nyaralás idején.
Történet
Így utólag nagyon nehéz lenne megtalálni azt az időpontot, amikor Michael Kors tudatosan elhatározta, hogy ezentúl divattervezéssel akarja megkeresni a mindennapi betevő falatra valót. Talán akkor történt ez, amikor Dawn Mello, beosztása szerint a Bergdorf Goodman ruhakereskedés akkori divat-igazgatónője, a New York-i 57. utcában meglátogatta a szemközt lévő Lothar’s butikot, ahol a leendő divat-cár akkor még eladóként, kirakatrendezőként és házi divattervezőként volt alkalmazva. Első pillantásra felismerte a Fashion Institute of Technolgy (FIT) divatiskolában a tanulmányait korábban megszakító Kors tehetségét, és rábeszélte, hogy ha a férfi egyszer saját kollekciót hozna ki, és a saját lábára akarna állni a divatvilágban, okvetlenül jelentkezzen nála.
Talán éppen abban a pillanatban történt ez, amikor a tervező 1981-ben a ma már egy milliárd dollárra becsült Michael Kors márkát a semmiből megteremtette, vagy amikor alig 12 évesen megnyitotta első butikját a szülei házának a földszintjén. De az sem zárható ki, hogy az egy tudatos döntés volt, hogy a nyüzsgő divat-világban ismertté akarta tenni a nevét, és ez már sokkal korábban megfogant a fejében, akárcsak a divatvázlatok, amiket rögtön papírra vetett, mihelyt ceruzát fogott a kezében.
A divatkreátor, aki 1959-ben Merrickben, Long Island-en született, és a polgári neve ifjabb Karl Anderson volt, már gyerekkorában is imádott édesanyjával bevásárolni járni. De nem ám játékboltokba, ahogy normális lett volna, és még ma is normális, hanem sokkal inkább butikokba. „Egyetlen gyerekként nagyon erős nőkkel voltam körülvéve. És ezek mind a divat megszállottjai voltak, és mindnek egyéni stílusa volt. Édesanyám nézetei eltértek a nagyanyáméitól, és a nagynénéim is különbözőképpen gondolkodtak. De a családom férfitagjai is hatással voltak rám. A nagyapám a textil szakmában dolgozott, a nagybátyám a divat szakmában. Csak édesapámnak nem volt semmi köze ehhez a világhoz. Ő egy benzinkutat vezetett, bizonyos mértékig kívülálló volt. A családomtól megtanultam már kis koromtól fogva, hogy a divat nem csak frivol időtöltés, hanem meg is lehet élni belőle“, magyarázta egy a Die Welt újságnak adott interjúban.
A kíváncsiság határozta meg a szenvedélyét. Állandóan megfigyelte az embereket és a környezetét. Szabályosan analizálta őket, és állandóan azon gondolkozott, hogy hogyan lehetne javítani a megjelenésükön … és mindezt mindig gazdasági és pénzügyi meggondolásokkal. „Csináltam bőrtáskákat, réz ékszereket, színeztem és batikoltam dolgokat. És egyidejűleg az üzlettel is foglalkoztam. Ahogy a családomtól hallottam, gyakran volt így. Ha például a nagybácsim egy új kollekcióról beszélt, amivel éppen dolga volt, rögtön megjegyezte, hogy ezt vagy azt a kabátot fantasztikusan jól el lehet adni. Ebből azután hamar megtanultam, hogy az egy izgató dolog, valamit megtervezni, elkészíteni, és aztán meglátni, hogy van-e valaki, aki tényleg nem csak megveszi, hanem a mindennapokban használja is azt. És így ment ez a kezdetektől fogva, valamit alkotni kellett, azzal a céllal, hogy el lehessen adni.“
És el is adta ő, aki 1999-től 2003-ig a Céline széles látókörű kreatív igazgatója volt. Bizonyos területeken mindenkinél jobb volt, és ezzel nagyon jól sikerült befutnia. Egy az egész világon átívelő birodalom, ami nélkül a világ nagy divat-fővárosai már el sem képzelhetők. Szeretetteljes becenevek, mint Michael, Mr. Pénzeszsák vagy a Hárommillió-dolláros- zsebű-ember, sőt, 2014-ben a Time Magazine szerint Kors már nem csak egyike a bolygó 100 legbefolyásosabb emberének, hanem egy évvel korábban már áttörte a határt, és a Forbes Magazine milliárdos listájában is megtelepedett.
Királyságának márkajelei közé tartoznak a világhírű Michael Kors kézitáskák, a saját ékszer kollekciók és a kreációi férfiak és nők részére, amik demokratizálták a divat piacát. De ennek az embernek a sikertörténete, ami gyerekkora óta csak egyre terebélyesedett, és ami saját véleménye szerint „elbűvölőbb és dinamikusabb“ kinézetet kölcsönöz neki, nem állt meg a napszemüveg ipar előtt sem.
Manapság a Michael Kors szemüvegek az összetéveszthetetlen MK arany logóval a Ray-Ban, Oakley, Gucci vagy Prada mellett már a szemüveg piac legsikeresebb designer-márkái közé tartoznak. Mindazonáltal Kors és cége, aminek a szemüvegkereteit a Luxoticca gyártja, mindig hűek maradtak önmagukhoz. Mert ez a divat-ínyenc ismeri az erősségeit, amik nem annyira az intellektuális divatban, hanem sokkal inkább a jól ismert és kényelmes, intuitív vonzerőben rejlenek, de emellett nem hanyagolják el azt a bizonyos luxus igényt sem. A Kors név a „sportos elegancia“ szinonimája az amerikai értelmezés szerint. Ahelyett, hogy állandóan az aktuális trendek nyomása alatt küszködnének, a New York-i tervező a csapatával az időtlen csinosságra épít, ami egyszerre sugároz ki eleganciát és egyszerűséget.
És ezzel a vezérelvvel a divatóriás minden területen nagyon sikeres, ami azon is lemérhető, hogy milyen sokan igyekeznek a modelljeinek a másolataival elárasztani a piacot. Mégis továbbra is igaz: sokszor másolták, még többször sikertelenül, úgyhogy eddig még egyetlen Michael Kors napszemüveg utánzat sem tudta megismételni a márka egyedülálló stílusát és rendkívüli minőségi színvonalát.
A szabályszerű hamisító ipar milliós nagyságrendű próbálkozásai sem akadályozták meg, hogy a márka mítosza tovább növekedjen. Úgy győződhetsz meg arról, hogy egy valódi Michael Kors modellt tartasz a kezedben, illetve viselsz az orrodon, ha ügyelsz néhány dologra: Először is az eredeti Michael Kors napszemüvegek ára, ami mindig jelzésértékű lehet. Ezen kívül elvárhatjuk, hogy a csinos szemüvegkeretet egy Michael Kors napszemüveg tokban vehessük át, egy Michael Kors szemüvegtörlő kendővel együtt. A baloldali szár külső oldalán a gravírozott sorozatszám sem hiányozhat, és éppúgy nem lekaparható, mint a „Michael Kors“ vagy a CE felirat, ami a szigorú EU előírásoknak megfelelő gyártást igazolja, a jobboldali szár belső oldalán. Az arany színű Michael Kors logó, amit a legtöbb modellen megtalálhatunk, szintén nem lehet lekaparható, és nem kelthet bizonytalan benyomást (pl. a betűk közötti távolságok különbözősége terén. Egy további ismertető jel a cég neve (Michael Kors) a baloldali szemüveglencse felső szélén. Semmiképpen ne foglalkozz olyan napszemüvegekkel, amelyeknél a Michael Kors napszemüveg tartozékok vagy maga a szemüveg hibás felirattal van megjelölve (Micael Kors vagy Michael Kohrs), különben azt kockáztatod, hogy egy hamisítvány Michael Kors napszemüveget teszel fel.
Michael Kors napszemüveg – Egy darabka hétköznap a sztároknak és sztárocskáknak
Ismert arcok is szolgálnak a szabadidejükben élő reklámhordozóként, mint Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie, Kate Beckinsale, Jennifer Aniston vagy Emma Stone színésznők, akik szintén Michael Kors napszemüveg designjait viselik. De férfi kollégáik közül Jamie Foxx, Brad Pitt, Michael Douglas vagy Robert Downey Jr. is megjelent már különböző strandokon a legváltozatosabb napszemüvegekkel Michael Kors 2015-ös napszemüveg kollekciójából, vagy Michael Kors 2016-os napszemüveg kollekcióiból, vagy Michael Kors 2017-es napszemüveg kollekcióiból. De Michael Kors 2018-as napszemüveg kollekciója is ismét elbűvöli a Nap szerelmeseit, mint pl. Nicole Scherzinger, Lana Del Rey, Demi Lovato, Rita Ora, Taylor Swift vagy Miley Cyrus énekesnőket. Számos modell, köztük Nina Agdal, Kate Upton, Lais Ribeiro, Karlie Kloss vagy Bella Hadid is az amerikai tervező sportos napszemüveg sorozatának hívei közé tartozik.
Leave a Comment