„Öltözz fel! Mert a személyiséged nem az első dolog, amit az emberek látnak”
– mondta egyszer egy okos ember. Vagy egy okos nő talán? Vagy egy meme, amely körbejárja a közösségi médiát? Az ismeretlen forrás azonban nem változtatja meg ezen állítás pontosságát. Az első benyomás számít. És nem csinálod ezt azáltal, hogy megmutatsz egy stigmát egy idegennek, és büszkén beszélsz a hősies mentési műveleteidről. A karakter eleinte rejtve marad, tehát kezdetben csak a mi megjelenésünket értékelik. A szem nem csak eszik, hanem először is táplál. A többi utána jön. És mielőtt jól esik, jól kell kinéznie. Néha, amikor látom, hogy egyik vagy másik Thomas Wayne visel öltönyt, Jokerré válok. Szaruhártya görbületet a szemfájdalom előtt.
Apropó a “szemről”: Ugyanez vonatkozik a szemüvegre. Ezeknek is jól találniuk kell. Másnap, amikor észrevettem a külvárosi vonaton, hogy egy idős úriember a szemüvegét bámulja, idegesen kezdtem keresni a házifeladatos füzetemet. A szemüveget nem kell az orrcsúcsán keresni, hanem az az orrhídhoz tartozik (amikor egy olvasószemüveg megakadályozza, hogy az olvasó élesen távolságba nézzen, akkor progresszív lencséket kell az vegyen igénybe, amellyel fokozatmentes látás lehetséges). Ezen felül a szemüvegnek – és az öltönyöknek – is meg kell felelnie az alkalomnak. Az optimális esetben a szemüveg és az öltöny harmonizálódik. Íme néhány példa a divatos mérkőzésekre:
Tartsd egyszerüen
Ha nem vagy nagy öltöny-rajongó és zakókkal, mellényekkel és öltöny-nadrágokkal felszerelt gardrób nélkül képes vagy megélni, akkor mindenki számára jó – ha (!) A helyes választást hozod. A színek, amelyek mindig öltönyökkel járnak, a sötétkék, a szürke és a fekete között mozognak. Tehát lehet, hogy nem feltétlenül kerülsz a GQ borítójára, de a háttérbe sem. Különösen, amikor ügyvédi irodában vagy üzleti tanácsadónál dolgozol, néhány szürke úriember ragaszkodik ahhoz, hogy ragaszkodjál te is az olyan szabályokhoz, mint például: “Nincs barna a városban!”. Ahol az uraság uralkodik, ott dupla mellkasú zakóban nagyon szívesen fogadnak téged is. De ülés közben azt begombolva kell hagynod. Armani a példa.
Aki nem akarja kijelenteni, hogy 21-órakkor közvetlenül az irodából érkezik az esti rendezvényre, mert még mindig ki kellett töltenie néhány Excel-táblázatot és előre-hátra tolnia a PowerPoint diákat, az választhat legalább egy olyan zakót amelynek a lapelljei emelkedők és hegyesek a mellkason.
Ahol csak fehér és világoskék pólókat fogadnak el, ott csak a nyakkendővel, a zsebkendővel vagy a szemüveggel lehet hangsúlyozni. Természetesen, nem szabad túlozni. Ennek célja az elmosódott színek elkerülése, ehelyett a kiálló elemekkel ellátott fekete szemüveg a tökéletes kompromizmus. A Tom Ford szemüvegeknél ez az arany “T” a szemüvegkeretben, és ez ad valami extrát.
Vacsorai találka
Ha az, hogy mottó: „Öltözz fel!”, De nincs szükség a munkaöltönyre, akkor szívesen adhatsz több személyiséget a megjelenésednek. De az öltönynek itt is méltónak kell lennie az alkalomra. Ha csak nem a Schlagermove-on található, ahol szívesen készíthetsz egy színes bohócot fentről lefelé. Nagyszabású karácsonyi ünnepeken hivatalos légkörben vagy díjátadó ünnepségen, ahol az ügynökséget odatessékelik, kívánatos az egyéniség. De a figyelmet nem szabad erőltetni.
Vernissage céljából például a Burberry rendelkezik a megfelelő szabással – zöld bársonyos szmokinggal. Ugyanakkor meg kell jegyezned, hogy itt, a szmokingöltő magas vételárral jár és még megfelelő kiegészítőket is adunk hozzá. A harmonikus, általános megjelenés érdekében meg kell tervezned a mandzsettagombokat és esetleg értékes anyagból készült nyakkendőt is. A hímzett szabások is adnak valamit, jót. Az órákat illetően hagyd otthon a Swatch-ot vagy a Casio-t, vagy rejtsd el az inged ujja alatt.
Lehet, hogy a lencsék egyszerűek, tehát nem egyenlő minden egyes vastag tartozékkal. A Porsche Design egy olyan márka, amely “egyszerűen” nagyon képes és mindig jól néz ki. Az erős márkanév ellenére az alulértékeltség, különösen az átlátszó szemüvegek esetén, nem csökkenti a szemüveget, de még átláthatóbbá teszi.
Öltöny nyomás nélkül
Nagyon nyugodt vagy, ha nem kell öltönyt viselni, mert nincs üzleti alkalom, sem elegáns esti esemény; ha öltönyt viselsz, az csak azért van, mert meg engeded magadnak! Ezután átadhatod az összes szabályt, egyezményt és címkét a Gluteus Maximuson. Különösen nyáron engedd el és nyitott kabátot viselj, bokát mutass és a pólót hagyd annyira hosszúra, amíg csak megy. A szűk ingeknek és nyakkendőknek semmit nem kell keresniük a megjelenésedben, amikor blézerrel és chinóval gördítesz a longboardon az egyetemre vagy a következő Java Chip Chocolate Cream Frappuccino-ra.
A BOSS támogat téged ebben, különben van egy könnyű nyári ruha, amely minden bizonnyal szinonima a H&M és a co-val, ha más nem. A BOSS szemüvegjei azonban leginkább megfizethetők. ~ 75 eurótól kezdve megragadhatsz egy gyönyörű modellt, amely minden korcsolyázó fejéhez illeszkedik Horn és Havannában is. Ha sportosabbá akarod tenni a napot, választékunkban BOSS napszemüveget is találsz. Még egy százasért sem, kapsz dinamikus aviator napszemüveget, amely hangsúlyozhat, hogy az öltönyödet a kívánt módon értelmezzék. Még akkor is, ha Karl Lagerfeld megfordul a sírban (vagy kickflip-et vet).
Akármi is legyen, ha kidobsz valamit a látványba, legyél te is benne. Mi a haszna egy finom szálnak az ügyfélbemutatóban, ha nem érzed magad jól? Vagy miért viselj dupla mellű öltönyt a családi partin, ha az étkezőasztalnál megszorítja az emésztőrendszert? Aztán egy kicsit nyugodtabb és hitelesebb kell lenni. Lehet, hogy sok minden, amit kidobjál nincs, de az öltönyöd elsősorban a megjelenésedért, a sugárzásodért felelős. Tehát a szemüvegednek nem szabad olyannak lennie rajtad, mint egy idegen test.