Sok szemüveg, ami most éppen nagyon menő, egyszer már trend volt.
A 20. század elején a szemüvegek még egyáltalán nem számítottak divatkelléknek, egyszerűen csak szükséges eszközök voltak. Aki tehette, inkább lemondott róluk, amíg csak megtehette ezt. Ám a monokli révén megváltozott a látási segédeszközök státusza: főleg a férfiak tekintettek úgy rá, mint státuszszimbólumra. Ettől az időponttól a szemüveg nagyon hamar a divat részévé vált, és mára még inkább a divat megtestesítőjévé vált.
Panto szemüveg a 20-as évekből:
Mostanában különösen kedveltek a Panto szemüvegek. A 20-as években a lekerekített, kicsit lapított teknősbéka-páncél szemüvegkereteket elsősorban a felsőbb társadalmi rétegekhez tartozó férfiak viselték. A mai idők modelljeinél a keret általában műanyagból van – és időközben a nők is nagyon megkedvelték.
A panto név a pantoszkóp szóból ered, ami a meglehetősen nagy kerek lencsékkel elérhető nagy látószögre utal. Ennek a szemüvegnek a formája és stílusa rögtön azt a benyomást kelti, hogy viselője az irodalom iránt érdeklődő, képzett ember. Ez a forma tökéletesen illik minden egyéni stílushoz és arcformához. Nem csoda hát, hogy ez a modell már ilyen régóta hódít.
Szemöldök-vonal szemüveg az 50-es évekből:
Ez a modell minden korosztálynál nagyon kedvelt. A nagyon egyszerű és elegáns benyomást keltő szemüveget a vastag, és többnyire sötét színű felső kerettel néhány évvel ezelőttig bolondos szemüvegnek tartották. Az 50-es évek óta divattudatos nők és férfiak is hordják, és manapság főleg mint napszemüveg nagyon népszerű.
Macskaszem a 60-as évekből:
Ez a modell mindenekelőtt olyan ikonikus alakok révén lett közismert, mint Audrey Hepburn és Marilyn Monroe, és még ma is sok nő kedvenc szemüvege. Az üvegek tipikus ferdén fölfelé futó vonalvezetése adja ennek a modellnek a szexi macska jelleget, és most éppen megint nagyon divatba jött. Különösen a napszemüvegek között található nagyon sok különböző, rendkívüli kivitelezésű darab. Ha a “macskaszem” külső szélén feltűnő díszítések vannak, szokás pillangó szemüvegnek is nevezni. A szemüveg pimasz és erotikusba hajló stílusa miatt nem csoda, hogy sok szép nőn láthatunk ilyen szemüveg formát.
Túlméretezett a 70-es évekből:
Victoria Beckham, Heidi Klum és Joko Winterscheidt is imádják ezt a trendet. Az XXL-formátumú szemüvegek a 70-es években közkedveltek voltak, és az utóbbi pár évben megint divatba jöttek. Hogy napszemüveg vagy dioptriás szemüveg, hogy szolid vékony vagy domináns vastag kerettel: a légyszem-szerű szemüvegek nélkül sok celeb már el sem képzelhető. De a “normál” emberek is felismerték már az óriás szemüvegek előnyeit. Remekül elrejtik a szem alatti karikákat – és viselőjük arcát keskenyebbé varázsolják. Míg az előző években ezeknél a szemüvegeknél inkább a széles, otromba kereteket kedvelték, most visszafelé megy a trend, a világosabb tónusú filigrán keretek irányába.
A lombik-szemüveg divat összegzése:
Aki még megtalálja a nagymama vagy nagypapa valamelyik klasszikus kincsét, semmiképpen ne dobja el ezeket a szemüvegeket! Mert egy dolog biztos: egy trend mindig visszatér.
Leave a Comment