HOTLINE +36 1 8154348
INGYENES KISZÁLLÍTÁS ÉS VISSZAKÜLDÉS 30 NAPOS VISSZAVÉTELI GARANCIA
  • hu  Magyar
    • de Deutsch
    • en English
    • da Dansk
    • sv Svenska
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • pl polski
    • ro Română
    • as Österreich
    • cz Schweiz
Edel Optics Blog
edel-optics.hu
Edel Optics BlogEdel Optics BlogEdel Optics Blog
A bolthoz
  • Sonnenbrillen
  • Brillen
  • Kontaktlinsen
  • Sportbrillen
  • Pressezentrum
  • Pressekontakt
  • Pressemitteilungen
  • Presskit
  • Sunglasses
  • Prescription Glasses
  • Contact lenses
  • Sports glasses
  • press center
  • press contact
  • press releases
  • presskit
  • Zonnebrillen
  • Correctiebrillen
  • Contactlenzen
  • Sportbrillen
  • perscentrum
  • perscontacten
  • persberichten
  • presskit
  • Solbriller
  • Korrektionsbriller
  • Kontaktlinser
  • Sportsbriller
  • pressecentrum
  • presse kontakt
  • pressemeddelelse
  • pressekit
  • Solglasögon
  • Glasögon
  • Kontaktlinser
  • Sportglasögon
  • Press-Center
  • Presskontakt
  • Pressmeddelanden
  • Presskit
  • Okulary słoneczne
  • Okulary korekcyjne
  • Soczewki kontaktowe
  • Okulary sportowe
  • Centrum prasowe
  • Kontakt dla mediów
  • Informacje prasowe
  • Presskit
  • Ochelari de soare
  • Ochelari de vedere
  • Lentile de contact
  • Ochelari sport
  • Centrul de presă
  • Contact presă
  • Comunicate de presă
  • Kit de presă
  • Napszemüvegek
  • Szemüvegek
  • Kontaktlencsék
  • Sportszemüvegek
  • Sajtóközpont
  • Sajtó kapcsolat
  • Sajtó közlemények
  • Sajtó-készlet
  • Lunettes de soleil
  • Lunettes de vue
  • Lentilles de contact
  • Lunettes de sport
  • Le centre de presse
  • contact de presse
  • Communiqués de presse
  • Dossier des presses
  • Jobs
  • Jobs und Bewerbung
  • Wen wir suchen
  • Wer wir sind
  • huMagyar
    • deDeutsch
    • enEnglish
    • daDansk
    • svSvenska
    • nlNederlands
    • frFrançais
    • plpolski
    • roRomână
    • asÖsterreich
    • czSchweiz

A különbség a divat és a stílus között

    Home b A különbség a divat és a stílus között
    NextPrevious

    A különbség a divat és a stílus között

    By Dominik | b | Comments are Closed | 17 July, 2020 | 0

    Van egyáltalán olyasmi? „Hát a kettő nem egy és ugyanaz?”

    Nem, nem egy és ugyanaz. Még ha mindkét kifejezést szinonimaként is használjuk a mindennapi életben, vannak alapvető különbségek a „stílus” és a „divat” jelentései között, a divat értelmezési szempontjából. Ez utóbbi kifejezés, a francia főnévből származik, „mode”, amely pedig a „modus” („mód, metódus”) latin szóból származik. A divat, meghatározása szerint, a dolgok csinálásának módja. Ha most megnézed a Cambridge-i szótárban, hogy mit jelent a stílus, akkor nagyon hasonló magyarázattal fogsz találkozni: “valami csinálásának a módszere, különösen az, ami tipikus egy ember által, embercsoport által, egy helyre vagy egy időszakra”.

     

    Tehát mindkét kifejezés azt sugallja, hogy valami aktívan történik. Ebben az értelemben megérthető, amikor a divattervezők és a divatrajongók vitatkoznak az olyan nyelvészekkel, akik ragaszkodnak ahhoz, hogy a divat és a stílus megegyeznek. Etimológiai szempontból ez lehet, hogy helyes, de automatikusan stílusom van, ha divatosan öltözködők? Egyetérthetünk abban, hogy ez nem annyira könnyű.

     

     

    Mi az, hogy divat?

    A divat, lényegében dinamikus. Ha valami divatos, akkor csak rövid ideig, elvileg. Ha egy divat trend behatolt a tömegekbe és túl sok ember alkalmazza azt, akkor vége. Mivel divatosnak, csak az új – modern – ruházat számít. Ezt mindig csak az új jelenetek úttörői viselik. Ha egy trend meg van határozva, nem tart sokáig, amíg a következő utol nem éri. Amig a divat trendeket helyesen érzékelték, a média elterjesztette és a mainstream emulálta, a divat úttörői ezt már elutasították és már megvizsgálták a következő megjelenést. Ez a macska-egér játék azonban nem új jelenség. A magasabb rangú polgárság mindig a legszebb ruhákat viselte, miközben a proletariátusok mindig megpróbálták a megjelenést utánozni, hogy, ezáltal, a társadalmi szintfelfogásban emelkedhessenek.

     

    Több száz évvel később, egy olyan világban élünk, amely teljesen más ütemben halad. A divatra jellemző szezonalitás már történelem, olyan nagyvállalatokkal, mint például a Zara, amely évente 24 kollekciót hoz az üzleteibe. A H&M arra törekszik, hogy átlagban minden nap új ruházati cikkekkel rendelkezzen. Ez a gyors ütem sok forrást igényel bárkinek, aki divatos akar lenni. Mert mindenekelőtt, idő, energia és pénz, hogy mindig naprakész legyél. És a “költségekről” beszélve – rendkívül drága! Ha minden trendet követni akarsz, sok lóvéra van szükséged, a ruhásszekrényed folyamatos növekedésének finanszírozásához. Különösen az első darabok, amelyek új divatrendet kezdeményeznek / vezetnek be, gyakran csak nagyon kevés ember tudja ezt kifizetni. Ha rokonszenvedély van a divat iránt és korlátozott a költségvetésed, akkor általában nem marad más, mint megvárni, amíg az olcsóbb címkék is elkezdik utánozni az új trendet, „me-too” termékekkel. Akkor elkaptad a vonatot! De vajon csak te nézel vele stílusosnak ki?

     

     

    És végülis mi is a stílus?

    Te vagy a stílus! Mert a stílus nem más, mint amit TE csinálsz belőle. A stílusnak tehát semmi köze a trendekhez, a kirakat kirakatához vagy a pénzhez, hanem csak önmagadhoz. A jó stílus elválaszthatatlan tőled és tudatosságodtól. Ha tudod, ki vagy és hogy vagy, akkor csak annyit kell tenned, hogy hallgasd meg a belső hangodat, hogy megtudod, hogy mi illik hozzád. Arról van szó, hogy érzed a saját preferenciáidat, és van bátorságod, hogy magabiztosan végre hajtsd azokat – még akkor is, ha velük együtt is dadogsz. Ez különböztet meg a “Divatáldozatok”-tól.

     

    „Style is a way to say who you are without having to speak”,

    „A stílus, módja annak, hogy elmagyarázd hogy ki vagy, annélkül hogy keljen beszélj”, mondta egyszer Rachel Zoe amerikai stylist. Ha nincs saját stílusod, akkor nincs saját aláírásod. A divat trendek állandó tiszta adaptálása és a megjelenések másolása megöl minden egyéniséget. Nem beszélünk kis inspirációkról. Mindenki inspirálódik valahonnan valamiféle képpen (tudatosan vagy tudattalanul). De ez a saját stílusodnak fejlesztéséről és a profilod élesítéséről szól. Példa: Ha szeretsz kalapot viselni, akkor viselj kalapot! Legyen ez a te jelvényed. De hát akkor mutasd meg, hogy tökös vagy és viseld azt a kalapot nem csak fekete csizmával, hanem fehér sportcipővel is. Természetesen, a jelenlegi kalap-trendeket is integrálhatod a stílusodba, mivel a „divatos” elvileg nem rossz ötlet. De aki hirtelen kalapot kezd viselni, csak azért, mert Usher, az énekes, a zenei rendezvényen a kalapjával felhívta a figyelmet magára, az egyszerűen nem más, mint másolat, „copycat”.

     

     

    //www.instagram.com/p/BfF_G2XHSBR/

     

    Vision of the other you

    A márkajelek jó eszköz a magas elismerési szintek eléréséhez. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a teljes megjelenés minden alkalommal el kell legyen ismerve. (Csak a színek felcserélése sem elég.) Aki mindig ugyanazt viseli, az csak az embertársait untatja. Természetesen, senki sincs kényszerítve, hogy a “dress to impress” devizát képviselje. De ha jó benyomást szeretnél kelteni, akkor olykor újra és újra fel kell találnod magad. Általános helyzetek, amikor ezt a célt követed, az első munkanap egy új társaságban, találka, vagy a családi vacsora, ahol olyan rokonokkal találkozol, akiket hosszú ideje nem láttál. (Habár, itt megfigyelőink megfigyelési küszöbértéke a legalacsonyabb, a vizuális megjelenésed közvetlen értékeléséhez.)

     

    Nemcsak ruházatunkkal befolyásoljuk az irántunk való felfogást, mivel a kiegészítők is az általános megjelenéshez tartoznak. Például egy drága óra, amely egy ing alatt villog, a pénzügyi jólét szimbólumaként értelmezhető. Annak érdekében, hogy külsőnkről való felfogást ne hagyjuk véletlenszerűnek, a szemüveg okos kiválasztása is ajánlott. Mivel ez a kiegészítő az arcod közepén fekszik, nehéz figyelmen kívül hagyni. Ezért jó lenne, ha a napszemüveggel a cég tengerparti partiján nem azt az érzést kelted, mint egy orosz, vörös meztelen felsőtesttel, aki éppen egy vödör Sangriába ugrott. Ezzel szemben azt sem akarod, hogy úgy nézz ki, mint a legszürkébb templomi egér 10 dioptriás borkán aljakkal az új baráti kör egyik partiján.

     

    A VOOY kettős csomag jó módja annak, hogy mindig kéz alatt legyen a megfelelő szett látószemüveg, napszemüveg vagy mindkettő kombinációja. Ez az új márka, látó- és napszemüveget kínál két csillagképben, amelyben négy számjegyből álló kombinációk lehetségesek. Tehát nézd meg a kínálatunkat és szereld fel magad olyan szemüvegmodellekkel, amelyek megfelelnek a te stílusodnak és minden helyzetben helyesen képviselik az énedet.

    No tags.
    Dominik

    Dominik

    More posts by Dominik

    Related Post

    • Max Mara Mon Cœur

      TRENDWATCH: Max Mara Mon Cœur

      By Ellen | Comments are Closed
      Szeretnéd tudni, milyen napszemüvegeket viselnek most az influencerek? Melyik szemüveget választják jelenleg a sztárok? A trendradarunkon a legmenőbb stílusokat mutatjuk be. Vigyázz!   A Max Mara kapszulakollekció Mon Cœur Max Mara Mon Cœur - ezRead more

    • Hoffmann Natural Eyewear

      ÚJ: Hoffmann Natural Eyewear

      By Ellen | Comments are Closed
      A Hoffmann Natural Eyewear a hiteles, karakteres szemüvegkereteket képviseli. Kézzel készült Németországban, természetes anyagokból, például valódi bivalyszarvból, alpaka gyapjúból, fából vagy palából. Fedezd fel egy lenyűgöző, nagy múltú szemüvegmárkát - amelyben Elton John is szerepetRead more

    • A legjobb ajándékötletek Anyák napjára minden ízlésnek

      By Ellen | Comments are Closed
      Jelentőségteljes és stílusos ajándékötleteket keresel anyák napjára? Akkor a legjobb helyre jöttél. Mert egy szemüveggel vagy napszemüveggel nemcsak egy elegáns kiegészítőt adsz, hanem a világ legjobb kilátását is. Anyák napi ajándékokat válogattunk össze különböző típusúRead more

    • Balmain Officier Limited Edition

      Aranyláz: A Balmain Officier Limited Edition

      By Ellen | Comments are Closed
      Kevés olyan anyag van a világon, amely annyi csillogást és időtlen szépséget sugároz, mint a valódi arany. A párizsi divatház, a Balmain, nem véletlenül választotta ezt az anyagot az ikonikus Officier szemüvegmodelljének exkluzív, limitált kiadásához.Read more

    • Die Porsche Design Sonnenbrille P8938, ausgezeichnet mit dem German Design Award 2022.

      German Design Award 2022 a Porsche Designnak

      By Ellen | Comments are Closed
      Patrick Dempsey tudja, mi a jó: a színész és motorsport-rajongó bemutatja a Porsche Design Hexagon napszemüveg-sorozatot. Ezek most elnyerték a hőn áhított German Design Award díjat. A következő blogbejegyzésben megtudod, hogyan néznek ki a győztesRead more

    • Ein Mann mit Schnurrbart blickt in die Kamera und trägt eine schmale schwarze Sonnenbrille - einen der Sonnenbrillen-Trends 2022 für Herren.

      Top 10: Napszemüveg trendek férfiaknak 2022

      By Ellen | Comments are Closed
      Melyek a legjobb napszemüveg trendek 2022-ben a férfiaknak? Milyen modelleket viselnek most? Melyek a mostani must-have napszemüvegek? Bemutatjuk a 10 legfontosabb trendet a minimalistától az extrovertáltig, az olcsótól a luxusig. Mert a napszemüvegek igazi multi-talentumokRead more

    • Eine Frau trägt eine kantige Cat-Eye-Brille - einer der Sonnenbrillen-Trends 2022 für Damen

      Top 10: Női napszemüveg trendek 2022

      By Ellen | Comments are Closed
      Melyek a legszebb női napszemüveg trendek 2022-ben? Mely modellek a menők? Melyik keret talál a stílusomhoz? Melyek a nyár must-have modelljei? Bemutatjuk a 10 legfontosabb trendstílust a tiszta modellektől az extravagánsig, a megfizethetőtől a luxusig.Read more

    • eYo-Eyewear-Ambassador und Shades of Love-Gründer Jürgen Altmann steht vor einem Motorrad im Himalaya.

      Jürgen Altmann – Napszemüveg a világ tetejére

      By Ellen | Comments are Closed
      Jürgen Altmann szíve a hosszú távú utazásokért, a jó kávéért - és a napszemüvegért dobog. De nem azért, hogy ő maga minél menőbbnek tűnjön velük, hanem azért, hogy a Himalájában és az Andokban élő embereknekRead more

    NextPrevious

    Search

    Recent Posts

    • TRENDWATCH: Max Mara Mon Cœur
    • ÚJ: Hoffmann Natural Eyewear
    • A legjobb ajándékötletek Anyák napjára minden ízlésnek
    • Aranyláz: A Balmain Officier Limited Edition
    • German Design Award 2022 a Porsche Designnak
    Edel Optics Blog
     
     
    edel-optics.hu
     
    Edel-Optics
    Áttekintés
    Az Edel-Optics
    ÜZLETEK
    Merchandise
    Sajtokozpont
    ÁSZF
    Bizalmasság
    Adatvédelmi beállítások
    Impresszum
    Ügyfélszolgálat
    Fizetési lehetőségek
    Szállítási költségek
    Videó Útmutatók
    Visszatérítési címke
    Hírlap fel- és leiratkozás
    Blog
    GYIK / Helpcenter
    Legtöbbet vásárolt
    Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
    VOOY by edel-optics Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
     
    Szemüvegek
    VOOY by edel-optics Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Porsche Design Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    TOP 10 Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
    VOOY by edel-optics Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
    Prada Napszemüvegek
    Versace Napszemüvegek
    Persol Napszemüvegek
    Dolce & Gabbana Napszemüvegek
    Carrera Napszemüvegek
    TOP 10 Szemüvegek
    VOOY by edel-optics Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Porsche Design Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    JB Szemüvegek
    Oakley Szemüvegek
    Marc O Polo Szemüvegek
    Prada Szemüvegek
    Tommy Hilfiger Szemüvegek
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
    Fizetési lehetőségek
    cic3DSecure2
    cic3DSecure2
    paypal
    Banki átutalás, EC-fizetés, Utánvét, [idealo]
    JB BY JÈRÔME BOATENG
    ÜZLETEK
    Blog
    Videó Útmutatók
     
     
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
     
    desktop