HOTLINE +36 1 8154348
INGYENES KISZÁLLÍTÁS ÉS VISSZAKÜLDÉS 30 NAPOS VISSZAVÉTELI GARANCIA
  • hu  Magyar
    • de Deutsch
    • en English
    • da Dansk
    • sv Svenska
    • nl Nederlands
    • fr Français
    • pl polski
    • ro Română
    • as Österreich
    • cz Schweiz
Edel Optics Blog
edel-optics.hu
Edel Optics BlogEdel Optics BlogEdel Optics Blog
A bolthoz
  • Sonnenbrillen
  • Brillen
  • Kontaktlinsen
  • Sportbrillen
  • Pressezentrum
  • Pressekontakt
  • Pressemitteilungen
  • Presskit
  • Sunglasses
  • Prescription Glasses
  • Contact lenses
  • Sports glasses
  • press center
  • press contact
  • press releases
  • presskit
  • Zonnebrillen
  • Correctiebrillen
  • Contactlenzen
  • Sportbrillen
  • perscentrum
  • perscontacten
  • persberichten
  • presskit
  • Solbriller
  • Korrektionsbriller
  • Kontaktlinser
  • Sportsbriller
  • pressecentrum
  • presse kontakt
  • pressemeddelelse
  • pressekit
  • Solglasögon
  • Glasögon
  • Kontaktlinser
  • Sportglasögon
  • Press-Center
  • Presskontakt
  • Pressmeddelanden
  • Presskit
  • Okulary słoneczne
  • Okulary korekcyjne
  • Soczewki kontaktowe
  • Okulary sportowe
  • Centrum prasowe
  • Kontakt dla mediów
  • Informacje prasowe
  • Presskit
  • Ochelari de soare
  • Ochelari de vedere
  • Lentile de contact
  • Ochelari sport
  • Centrul de presă
  • Contact presă
  • Comunicate de presă
  • Kit de presă
  • Napszemüvegek
  • Szemüvegek
  • Kontaktlencsék
  • Sportszemüvegek
  • Sajtóközpont
  • Sajtó kapcsolat
  • Sajtó közlemények
  • Sajtó-készlet
  • Lunettes de soleil
  • Lunettes de vue
  • Lentilles de contact
  • Lunettes de sport
  • Le centre de presse
  • contact de presse
  • Communiqués de presse
  • Dossier des presses
  • Jobs
  • Jobs und Bewerbung
  • Wen wir suchen
  • Wer wir sind
  • huMagyar
    • deDeutsch
    • enEnglish
    • daDansk
    • svSvenska
    • nlNederlands
    • frFrançais
    • plpolski
    • roRomână
    • asÖsterreich
    • czSchweiz

A különbség a divat és a stílus között

    Home b A különbség a divat és a stílus között
    NextPrevious

    A különbség a divat és a stílus között

    By Dominik | b | Comments are Closed | 17 July, 2020 | 0

    Van egyáltalán olyasmi? „Hát a kettő nem egy és ugyanaz?”

    Nem, nem egy és ugyanaz. Még ha mindkét kifejezést szinonimaként is használjuk a mindennapi életben, vannak alapvető különbségek a „stílus” és a „divat” jelentései között, a divat értelmezési szempontjából. Ez utóbbi kifejezés, a francia főnévből származik, „mode”, amely pedig a „modus” („mód, metódus”) latin szóból származik. A divat, meghatározása szerint, a dolgok csinálásának módja. Ha most megnézed a Cambridge-i szótárban, hogy mit jelent a stílus, akkor nagyon hasonló magyarázattal fogsz találkozni: “valami csinálásának a módszere, különösen az, ami tipikus egy ember által, embercsoport által, egy helyre vagy egy időszakra”.

     

    Tehát mindkét kifejezés azt sugallja, hogy valami aktívan történik. Ebben az értelemben megérthető, amikor a divattervezők és a divatrajongók vitatkoznak az olyan nyelvészekkel, akik ragaszkodnak ahhoz, hogy a divat és a stílus megegyeznek. Etimológiai szempontból ez lehet, hogy helyes, de automatikusan stílusom van, ha divatosan öltözködők? Egyetérthetünk abban, hogy ez nem annyira könnyű.

     

     

    Mi az, hogy divat?

    A divat, lényegében dinamikus. Ha valami divatos, akkor csak rövid ideig, elvileg. Ha egy divat trend behatolt a tömegekbe és túl sok ember alkalmazza azt, akkor vége. Mivel divatosnak, csak az új – modern – ruházat számít. Ezt mindig csak az új jelenetek úttörői viselik. Ha egy trend meg van határozva, nem tart sokáig, amíg a következő utol nem éri. Amig a divat trendeket helyesen érzékelték, a média elterjesztette és a mainstream emulálta, a divat úttörői ezt már elutasították és már megvizsgálták a következő megjelenést. Ez a macska-egér játék azonban nem új jelenség. A magasabb rangú polgárság mindig a legszebb ruhákat viselte, miközben a proletariátusok mindig megpróbálták a megjelenést utánozni, hogy, ezáltal, a társadalmi szintfelfogásban emelkedhessenek.

     

    Több száz évvel később, egy olyan világban élünk, amely teljesen más ütemben halad. A divatra jellemző szezonalitás már történelem, olyan nagyvállalatokkal, mint például a Zara, amely évente 24 kollekciót hoz az üzleteibe. A H&M arra törekszik, hogy átlagban minden nap új ruházati cikkekkel rendelkezzen. Ez a gyors ütem sok forrást igényel bárkinek, aki divatos akar lenni. Mert mindenekelőtt, idő, energia és pénz, hogy mindig naprakész legyél. És a “költségekről” beszélve – rendkívül drága! Ha minden trendet követni akarsz, sok lóvéra van szükséged, a ruhásszekrényed folyamatos növekedésének finanszírozásához. Különösen az első darabok, amelyek új divatrendet kezdeményeznek / vezetnek be, gyakran csak nagyon kevés ember tudja ezt kifizetni. Ha rokonszenvedély van a divat iránt és korlátozott a költségvetésed, akkor általában nem marad más, mint megvárni, amíg az olcsóbb címkék is elkezdik utánozni az új trendet, „me-too” termékekkel. Akkor elkaptad a vonatot! De vajon csak te nézel vele stílusosnak ki?

     

     

    És végülis mi is a stílus?

    Te vagy a stílus! Mert a stílus nem más, mint amit TE csinálsz belőle. A stílusnak tehát semmi köze a trendekhez, a kirakat kirakatához vagy a pénzhez, hanem csak önmagadhoz. A jó stílus elválaszthatatlan tőled és tudatosságodtól. Ha tudod, ki vagy és hogy vagy, akkor csak annyit kell tenned, hogy hallgasd meg a belső hangodat, hogy megtudod, hogy mi illik hozzád. Arról van szó, hogy érzed a saját preferenciáidat, és van bátorságod, hogy magabiztosan végre hajtsd azokat – még akkor is, ha velük együtt is dadogsz. Ez különböztet meg a “Divatáldozatok”-tól.

     

    „Style is a way to say who you are without having to speak”,

    „A stílus, módja annak, hogy elmagyarázd hogy ki vagy, annélkül hogy keljen beszélj”, mondta egyszer Rachel Zoe amerikai stylist. Ha nincs saját stílusod, akkor nincs saját aláírásod. A divat trendek állandó tiszta adaptálása és a megjelenések másolása megöl minden egyéniséget. Nem beszélünk kis inspirációkról. Mindenki inspirálódik valahonnan valamiféle képpen (tudatosan vagy tudattalanul). De ez a saját stílusodnak fejlesztéséről és a profilod élesítéséről szól. Példa: Ha szeretsz kalapot viselni, akkor viselj kalapot! Legyen ez a te jelvényed. De hát akkor mutasd meg, hogy tökös vagy és viseld azt a kalapot nem csak fekete csizmával, hanem fehér sportcipővel is. Természetesen, a jelenlegi kalap-trendeket is integrálhatod a stílusodba, mivel a „divatos” elvileg nem rossz ötlet. De aki hirtelen kalapot kezd viselni, csak azért, mert Usher, az énekes, a zenei rendezvényen a kalapjával felhívta a figyelmet magára, az egyszerűen nem más, mint másolat, „copycat”.

     

     

    //www.instagram.com/p/BfF_G2XHSBR/

     

    Vision of the other you

    A márkajelek jó eszköz a magas elismerési szintek eléréséhez. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a teljes megjelenés minden alkalommal el kell legyen ismerve. (Csak a színek felcserélése sem elég.) Aki mindig ugyanazt viseli, az csak az embertársait untatja. Természetesen, senki sincs kényszerítve, hogy a “dress to impress” devizát képviselje. De ha jó benyomást szeretnél kelteni, akkor olykor újra és újra fel kell találnod magad. Általános helyzetek, amikor ezt a célt követed, az első munkanap egy új társaságban, találka, vagy a családi vacsora, ahol olyan rokonokkal találkozol, akiket hosszú ideje nem láttál. (Habár, itt megfigyelőink megfigyelési küszöbértéke a legalacsonyabb, a vizuális megjelenésed közvetlen értékeléséhez.)

     

    Nemcsak ruházatunkkal befolyásoljuk az irántunk való felfogást, mivel a kiegészítők is az általános megjelenéshez tartoznak. Például egy drága óra, amely egy ing alatt villog, a pénzügyi jólét szimbólumaként értelmezhető. Annak érdekében, hogy külsőnkről való felfogást ne hagyjuk véletlenszerűnek, a szemüveg okos kiválasztása is ajánlott. Mivel ez a kiegészítő az arcod közepén fekszik, nehéz figyelmen kívül hagyni. Ezért jó lenne, ha a napszemüveggel a cég tengerparti partiján nem azt az érzést kelted, mint egy orosz, vörös meztelen felsőtesttel, aki éppen egy vödör Sangriába ugrott. Ezzel szemben azt sem akarod, hogy úgy nézz ki, mint a legszürkébb templomi egér 10 dioptriás borkán aljakkal az új baráti kör egyik partiján.

     

    A VOOY kettős csomag jó módja annak, hogy mindig kéz alatt legyen a megfelelő szett látószemüveg, napszemüveg vagy mindkettő kombinációja. Ez az új márka, látó- és napszemüveget kínál két csillagképben, amelyben négy számjegyből álló kombinációk lehetségesek. Tehát nézd meg a kínálatunkat és szereld fel magad olyan szemüvegmodellekkel, amelyek megfelelnek a te stílusodnak és minden helyzetben helyesen képviselik az énedet.

    No tags.
    Dominik

    Dominik

    More posts by Dominik

    Related Post

    • Kerékpár és kifelé: Melyik szemüveg a legjobb, kerékpározni?

      By Ellen | Comments are Closed

      Mindenekelőtt, a kerékpáros szemüvegnek egyet kell tennie: olyan lenni, mintha nem lenne. Mivel minél könnyebb a váz, és minél tisztább a kilátás, annál lazább a kerékpározás. És hogy őszinte legyek: mindannyian igénybe vehetjük a pihenést,Read more

    • Elie Saab – Keleti Haute Couture

      By Dominik | Comments are Closed

      Aki nem számolja magát a divatrajongók köreibe és meghallja az Elie Saab nevet, az valószínűleg egy nőre fog gondolni. Földrajzilag pedig valószínűleg Skandinávia felé tart. De a név megtéveszt. Elie Saab férfi, katolikus, maronita szüleiRead more

    • A 2021-es napszemüveg trendek: A Fashionweeks stílusai

      By Ellen | Comments are Closed

      Melyek a 2021-es szemüveg trendek? A válaszhoz nincs szükséged varázslatos kristálygömbre, átnéztük az éppen Milánóban, Párizsban, Londonban és New Yorkban lezárult Fashionweeks pódiumait, hogy meghatározzuk az év végső kihagyhatatlanságát. Itt áruljuk el, hogy mi naprakészRead more

    • OAKLEY – MENTŐ VÉSZHELYZETEKBEN

      By Dominik | Comments are Closed

      Ez a szemet majdnem kiütte! Tavaly augusztusban Niko Bepler hobbi alpinista, Svájcba útazott, hogy megmássza a Matterhorn-t – az Alpok egyik legmagasabb hegyét. Míg a felfelé vezető úton teljes sikert aratott, az ereszkedés szinte végzetesnekRead more

    • Most minden zöld az íreknél Szent Patrik napjára: De a zöld szemüveg nekünk is jól áll

      By Ellen | Comments are Closed

      A március 17-i Szent Patrik-napra, az írek (és a sziget rajongói) világszerte a zöld színt viselnek: zöld ruhák, zöld sör, zöld étel, sőt egyes folyók is zöld színűek ilyenkor. Itt megtudhatod, mi a különbség aRead more

    • De klassz a megjelenésed! Vagy: Melyik szemüveg talál nekem?

      By Ellen | Comments are Closed
      Március 1-je a bókok világnapja, ezért mondj valami szépet barátaidnak és kollégáidnak, hogy nőjön a mályuk! De természetesen azt is szeretjük, amikor néha nekünk is hízelegnek. Az orrodon található tökéletesen illeszkedő szemüveggel megkönnyíted embertársaid dolgátRead more

    • Stíluscsere – VOOY not?

      By Dominik | Comments are Closed

      Hogy őszinték legyünk, most nem sok történik. Minden zárva van, korlátozni kell a saját kapcsolatainkat is, a lezárás bezár mindenkit a saját négy falja közé. Az állandó home office és bezárt szállodák idején, még aRead more

    • Dioptriás napszemüvegek – erre kell figyelni

      By Ellen | Comments are Closed

      Aki online dioptriás napszemüveget akar vásárolni alacsony áron, az a modellek széles választékában részesül és a napsütéses napokon is mindent élesen meglát. Habár, a napszemüveg újra lencsézésének van néhány buktatója. Ebben az útmutatóban megtudhatod, hogyRead more

    NextPrevious

    Search

    Recent Posts

    • Kerékpár és kifelé: Melyik szemüveg a legjobb, kerékpározni?
    • Elie Saab – Keleti Haute Couture
    • A 2021-es napszemüveg trendek: A Fashionweeks stílusai
    • OAKLEY – MENTŐ VÉSZHELYZETEKBEN
    • Most minden zöld az íreknél Szent Patrik napjára: De a zöld szemüveg nekünk is jól áll
    Edel Optics Blog
     
     
    edel-optics.hu
     
    Edel-Optics
    Áttekintés
    Az Edel-Optics
    ÜZLETEK
    Merchandise
    Sajtokozpont
    Általános Szerződési Feltételek
    Bizalmasság
    Impresszum
    Ügyfélszolgálat
    Fizetési lehetőségek
    Szállítási költségek
    Tutorials
    Visszatérítési címke
    Hírlap fel- és leiratkozás
    News-Blog
    Legtöbbet vásárolt
    Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
    VOOY Deluxe Napszemüvegek
     
    Szemüvegek
    Strellson Szemüvegek
    VOOY Deluxe Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    TOP 10 Napszemüvegek
    Ray-Ban Napszemüvegek
    Gucci Napszemüvegek
    Oakley Napszemüvegek
    Tom Ford Napszemüvegek
    VOOY Deluxe Napszemüvegek
    Prada Napszemüvegek
    Versace Napszemüvegek
    Persol Napszemüvegek
    Saint Laurent Napszemüvegek
    Fendi Napszemüvegek
    TOP 10 Szemüvegek
    Strellson Szemüvegek
    VOOY Deluxe Szemüvegek
    Tom Ford Szemüvegek
    Ray-Ban Szemüvegek
    Gucci Szemüvegek
    Porsche Design Szemüvegek
    JB by Jerome Boateng Szemüvegek
    Oakley Szemüvegek
    Esprit Szemüvegek
    Tommy Hilfiger Szemüvegek
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
    Fizetési lehetőségek
    cic3DSecure2
    Hitelkártya
    paypal
    Paypal
    wire
    Banki átutalás
    cod
    Utánvét
     
    EC-fizetés
     
    JB BY JÈRÔME BOATENG
    ÜZLETEK
    Blog
    VIDEO TUTORIALS
     
     
    Látogass meg:

    Exkluzív akciók. Divathírek a látó- és napszemüvegeket illetően és személyes tanácsok a szociál média csapatunktól.
    Blog
    desktop